BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 1997, Cilt: 9 Sayı: 9, 379 - 384, 11.10.2013

Öz

-

MODÜLER OYUNCAKLARIN ÇOCUĞUN GELİŞİMİNDEKİ YERİ

Yıl 1997, Cilt: 9 Sayı: 9, 379 - 384, 11.10.2013

Öz

Oyun; çocuğun ona kimsenin öğretemeyeceği konulan kendi deneyimiyle öğrenmesi yöntemidir. Oyun, sonucu düşünülmeden, eğlenmek amacıyla yapılan hareketlerdir. Oyun, "iş" in karşıtı olarak düşünülmektedir, çünkü "iş" de belli bir sonuç söz konusudur. Piaget'ye göre oyun, bir uyumdur (Yavuzer, 1982, s.64).

Montessori'nin deyimiyle oyun, düzen yeni her nesnenin çevre içindeki yerini belleme ve nerede olması gerektiğini belirlemek demektir. Başka bir anlatımla düzen, kendini çevreye uydurmak ve ona en küçük ayrıntılarına kadar egemen olmaktır. İşte bu durum çocuğa huzur ve mutluluk vermektedir (Seyrek, 1991, s.23). 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tosun Yalçınkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 1997 Cilt: 9 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Yalçınkaya, T. (2013). MODÜLER OYUNCAKLARIN ÇOCUĞUN GELİŞİMİNDEKİ YERİ. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(9), 379-384.