BibTex RIS Cite

Educational Policy and Philosophy of Republican Era in Turkey

Year 2009, Volume: 29 Issue: 29, 121 - 138, 11.10.2013

Abstract

Purpose of this study is to analyse educational policies and philosophies in Turkish Republican Era. For this purpose, formation of education policies and philosophies have been handled with socio-psychological components. Consequently has been arrived at different evaluations related to philosophical and political characteristics of Turkish Education System.
Keywords: Republican era, educational policy, philosophy of education, school conceptions.

References

  • Ülken, H.Z. (1967). Eğitim Felsefesi, Millî Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • Varış, F. (1985). Eğitim Bilimine Giriş, (AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını), Ankara.

TÜRKİYE’DE CUMHURİYET DÖNEMİNDE EĞİTİM POLİTİKASI VE FELSEFESİ

Year 2009, Volume: 29 Issue: 29, 121 - 138, 11.10.2013

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de cumhuriyet döneminde eğitim politika ve felsefelerini çeşitli açılardan incelemektir. Cumhuriyet döneminde eğitim politika ve felsefelerinin oluşumu sosyo-psikolojik bileşenleriyle birlikte ele alınmış, sonuç olarak, Türk Eğitim Sisteminin felsefî ve politik karakteristikleri hakkında değerlendirmelere varılmıştır.

References

  • Ülken, H.Z. (1967). Eğitim Felsefesi, Millî Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • Varış, F. (1985). Eğitim Bilimine Giriş, (AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını), Ankara.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language en.
Journal Section Articles
Authors

Muhsin Hesapçıoğlu This is me

Publication Date October 11, 2013
Published in Issue Year 2009 Volume: 29 Issue: 29

Cite

APA Hesapçıoğlu, M. (2013). TÜRKİYE’DE CUMHURİYET DÖNEMİNDE EĞİTİM POLİTİKASI VE FELSEFESİ. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 29(29), 121-138.