BibTex RIS Kaynak Göster

Educational Policy and Philosophy of Republican Era in Turkey

Yıl 2009, Cilt: 29 Sayı: 29, 121 - 138, 11.10.2013

Öz

Purpose of this study is to analyse educational policies and philosophies in Turkish Republican Era. For this purpose, formation of education policies and philosophies have been handled with socio-psychological components. Consequently has been arrived at different evaluations related to philosophical and political characteristics of Turkish Education System.
Keywords: Republican era, educational policy, philosophy of education, school conceptions.

Kaynakça

  • Ülken, H.Z. (1967). Eğitim Felsefesi, Millî Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • Varış, F. (1985). Eğitim Bilimine Giriş, (AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını), Ankara.

TÜRKİYE’DE CUMHURİYET DÖNEMİNDE EĞİTİM POLİTİKASI VE FELSEFESİ

Yıl 2009, Cilt: 29 Sayı: 29, 121 - 138, 11.10.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de cumhuriyet döneminde eğitim politika ve felsefelerini çeşitli açılardan incelemektir. Cumhuriyet döneminde eğitim politika ve felsefelerinin oluşumu sosyo-psikolojik bileşenleriyle birlikte ele alınmış, sonuç olarak, Türk Eğitim Sisteminin felsefî ve politik karakteristikleri hakkında değerlendirmelere varılmıştır.

Kaynakça

  • Ülken, H.Z. (1967). Eğitim Felsefesi, Millî Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • Varış, F. (1985). Eğitim Bilimine Giriş, (AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını), Ankara.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil en.
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muhsin Hesapçıoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 29 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Hesapçıoğlu, M. (2013). TÜRKİYE’DE CUMHURİYET DÖNEMİNDE EĞİTİM POLİTİKASI VE FELSEFESİ. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 29(29), 121-138.