BibTex RIS Cite

Undesired Behaviors Prevention Skills of Teacher Candidates in Accordance with Positive Discipline Approach

Year 2002, Volume: 15 Issue: 15, 1 - 10, 20.12.2013

Abstract

One of the effective factors on an educational curriculum is to decrease the unwanted behaviors as much as possible. Although most of the teachers generally consider the students as a source the discipline problems, the sources of the problems might be the attitude of the teachers, or the curriculum, or physical conditions. If the teachers consider the students as the only responsible for the discipline in the classroom, then they incline to reject to them in their classes. The prevention of the misbehaviors in the classroom shouldn’t be considered as a final point, but it must be means which enable to reach goals. Actually, positive discipline  should be considered as a program which prepares the students get ready for responsibilities. The aim of this research is to find out the sources of the misbehavior which prevent learning in the classroom. According to results the teacher candidates don’t have enough knowledge on positive discipline, so it is necessary to enlighten them on this issue.

Öğretmen Adaylarının Pozitif Disiplin Anlayışına Göre İstenilmeyen Davranışları Önleme Becerileri

Year 2002, Volume: 15 Issue: 15, 1 - 10, 20.12.2013

Abstract

Bir öğretim programının başarısı üzerinde etkili olan faktörlerden birisi de sınıf içi
istenmeyen davranışların en alt düzeye indirgenmesidir. Öğretmenler belirli hedefler
doğrultusunda öğrencilerde istenilen davranışı gerçekleştirmek için yetiştirilmişlerdir.
Genellikle pek çok öğretmen istenmeyen davranışların kaynağı öğretmen tutumu, program ve
fiziksel koşullar olarak görmektedir. Öğretmenin sınıf içindeki istenmeyen davranışları
engellemeye çalışması bir amaç değil, dersi hedeflerine götüren bir araç olarak görülmelidir.
Pozitif disiplin çocukları sorumluluk sahibi olmaya hazırlayan bir program olarak
görülmektedir. Bu araştırmanın amacı, sınıf içinde öğrenmeyi engelleyen, istenmeyen
davranışların kaynağını tespit etmektir.
Betimsel olan bu araştırmada, öğretmen adaylarının pozitif disiplin konusundaki
görüşlerinin belirlemek amacıyla tarama modeli uygulanmıştır. Araştırma sonucunda,
öğretmen adaylarının pozitif disiplin konusunda yeterli bilgiye sahip oldukları anlaşılmıştır.
Bu nedenle öğretmen adaylarının pozitif disiplin konusunda hizmet öncesi aydınlatılması
gerekmektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language en.
Journal Section Articles
Authors

Sefer Ada This is me

Münevver Ölçüm This is me

Publication Date December 20, 2013
Published in Issue Year 2002 Volume: 15 Issue: 15

Cite

APA Ada, S., & Ölçüm, M. (2013). Öğretmen Adaylarının Pozitif Disiplin Anlayışına Göre İstenilmeyen Davranışları Önleme Becerileri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(15), 1-10.