BibTex RIS Kaynak Göster

The Role of Brain-Based Learning in Foreign Language Teaching

Yıl 2002, Cilt: 15 Sayı: 15, 123 - 136, 20.12.2013

Öz

In recent years studies on brain-based learning offers rich opportunities for education. Brain-based learning is an approach that focuses on human brain function and structure and related with neuroscience, neurolinguistcs and cognitive physcology. Individuals learn meaningfully at mastery level and construct their own knowledge by using the brain-based learning strategies.

The paper mainly aims at determining the role of brain-based learning in foreign
language instruction. One experimental and one control group of the fourth grade of primary
school in 2001-2002 academic year is taken as a sampling group in this study. Learning
experiences for the experimental group are designed in accordance with the principles of the
brain-based learning and conventional learning for the control group. Data collection is made
by means of qualitative and quantitative research techniques. Data collection instruments are
observation checklist and the achievement test for students. At the end of the study some
remarks are given on individualized learning activities.

Key Words : Brain-based learning, foreign language instruction, neuroscience,
neurolinguistics, cognitive physcology, learning experience.

Beyin Temelli Öğrenmenin Yabancı Dil Öğretiminde Yeri

Yıl 2002, Cilt: 15 Sayı: 15, 123 - 136, 20.12.2013

Öz

Eğitim için zengin olanaklar sunan beyin temelli öğrenme ile ilgili çalışmalar son
zamanlarda ön plana çıkmaktadır. Beyin temelli öğrenme insan beyninin işlev ve yapısına
dayanan, nörobilim, nörodilbilim ve bilişsel psikoloji ile bağlantı kuran bir öğrenme
yaklaşımıdır. Beyin temelli öğrenme stratejilerini kullanarak bireyler tam öğrenme düzeyinde
anlamlı öğrenir ve kendi bilgilerini yapılandırırlar.
Beyin temelli öğrenmenin yabancı dil öğretimindeki yerini belirlemek bu çalışmanın
temel amacıdır. Çalışma kapsamına 2001-2002 öğretim yılı ilköğretim 4. Sınıf
öğrencilerinden birbirine denk bir deney grubu ve bir kontrol grubu alınmıştır. Deney grubu
için beyin temelli öğrenme yaklaşımının temel ilkelerine dayalı olarak geliştirilen öğrenme
yaşantıları düzenlenirken, kontrol grubu geleneksel öğretime devam etmektedir. Veriler nitel
ve nicel araştırma yöntemleri ile toplanarak istatistiksel analizler yapılmıştır. Veri toplama
aracı olarak öğrenciler için gözlem formu ve başarı testi kullanılmıştır. Çalışma sonunda
kalıcı izli öğrenmelerin sağlanması için öneriler sunulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil en.
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özcan Demirel Bu kişi benim

Eda Erdem Bu kişi benim

Filiz Koç Bu kişi benim

Necla Köksal Bu kişi benim

Mine Şendoğdu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 15 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Demirel, Ö., Erdem, E., Koç, F., Köksal, N., vd. (2013). Beyin Temelli Öğrenmenin Yabancı Dil Öğretiminde Yeri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(15), 123-136.