Engelli bireylere iş ve meslek
kazandırmada yardımcı olmak, onları ekonomik açıdan bağımsız hale getirmek
önemli amaçlardan biri sayılmaktadır. Fakat engelli bireylerin meslek seçimleri
diğer bireylere göre daha zor bir süreçtir. Bu çalışmada 2015-2016 eğitim
öğretim yılında farklı üniversitelerde okuyan veya mezun olmuş engelli
bireylerin meslek seçimlerini etkileyen bazı faktörlerin incelenmesi
amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden “Olgubilim
(fenomenoloji)” deseni kullanılmıştır. Çalışmada 10 engelli bireyle birebir
görüşmeler yapılarak veriler toplanmıştır. Engelli bireylerin meslek seçimini
etkilediği düşünülen, sosyal çevre etkisi, ekonomik düzey, anne-baba tutumları,
ilgi alanı, kampüsün fiziksel koşulları ve engel durumu değişkenleri incelenmiş
ve katılımcılar tarafından sıralamaya konulmuştur. Buna göre engelli bireylerin
meslek seçiminde en çok engel durumlarını, en az ise anne-baba tutumlarını
dikkate aldıkları tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2018 |
Acceptance Date | June 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 48 Issue: 48 |