BibTex RIS Kaynak Göster

6 - 10 YAŞ ARASI ÇOK ÎLERİ DERECEDE İŞİTME ENGELLİ ÇOCUKLARIN ALGI, BELLEK ve KÜÇÜK KAS M OTOR GELİŞİMLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 1999, Cilt: 11 Sayı: 11, 379 - 404, 28.10.2013

Öz

İşitme engelinin derecesi ya da tipi ne olursa olsun, kişinin sadece dil ve
konuşma gelişimi değil, bilişsel, motor, sosyal ve duygusal gelişimi de olumsuz yönde etkilenmektedir. Çok ileri derecede işitme engelli çocuklar, gerekli işitsel uyarıcıya yeteri kadar sahip olamadıklarından, öğrendiklerini pekiştirip davranış haline getirememekte, işitsel algı ve belleğin yeteri kadar aktif hale getirilememesinden dolayı, hatırlamakta zorlanmaktadırlar. Aşağıda, araştırmamızın kapsamı içinde ele alınan, işitme engelli çocukların motor, algı ve bellek gelişimleri alanlarında yapılan çalışmalar özetlenmeye çalışılmıştır.

-

Yıl 1999, Cilt: 11 Sayı: 11, 379 - 404, 28.10.2013

Öz

-

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;
Bölüm Makaleler
Yazarlar

N. Gülderen Yaman Bu kişi benim

Nurder Erturan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 11 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Yaman, N. G., & Erturan, N. (2013). 6 - 10 YAŞ ARASI ÇOK ÎLERİ DERECEDE İŞİTME ENGELLİ ÇOCUKLARIN ALGI, BELLEK ve KÜÇÜK KAS M OTOR GELİŞİMLERİNİN İNCELENMESİ. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(11), 379-404.