BibTex RIS Cite

-

Year 2000, Volume: 12 Issue: 12, 261 - 266, 28.10.2013

Abstract

-

5., 8. VE 9. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FİZİKSEL DEĞİŞİM VE KİMYASAL DEĞİŞİM KAVRAMLARINI ANLAMA SEVİYELERİ

Year 2000, Volume: 12 Issue: 12, 261 - 266, 28.10.2013

Abstract

Son zamanlarda fen ve kimya eğitiminde, öğrencilerin temel fen ve
kimya kavramlarını anlamakta ve açıklamaktaki sıkıntılarının nedenleri, kavram yanılgıları ve bu kavram yanılgılarının düzeltilmesi ile ilgili yoğun çalışmalar yapıldığını görüyoruz. Bu çalışmalarda kavramların anlaşılmasını zorlaştıran en önemli nedenlerin, kavramların soyut özellikte olmaları (Ben-Zvi, Eylon ve Silberstein, 1987, s.64; Abraham, Grzybowski, Renner ve Marek, 1994, s. 147; Abraham, Williamson ve Westbrook, 1992, s.105) ve çeşitli nedenlerle yanlış öğrenilen kavramların yanlış kullanmasından ileri gelen kavram yanılgılarının olduğu ileri sürülmektedir (Haidar ve Abraham, 1991, s.919; Bergquist ve Heikkinen, 1990, s.1000; Driver, Squires, Rushworth, Wood-Robinson, 1992, s.105; Osborne ve Wittrock, 1983, s.489)

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;
Journal Section Articles
Authors

Nihal Sökmen This is me

Hale Bayram This is me

Ayhan Yılmaz This is me

Publication Date October 28, 2013
Published in Issue Year 2000 Volume: 12 Issue: 12

Cite

APA Sökmen, N., Bayram, H., & Yılmaz, A. (2013). 5., 8. VE 9. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FİZİKSEL DEĞİŞİM VE KİMYASAL DEĞİŞİM KAVRAMLARINI ANLAMA SEVİYELERİ. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(12), 261-266.