BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2000, Cilt: 12 Sayı: 12, 261 - 266, 28.10.2013

Öz

-

5., 8. VE 9. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FİZİKSEL DEĞİŞİM VE KİMYASAL DEĞİŞİM KAVRAMLARINI ANLAMA SEVİYELERİ

Yıl 2000, Cilt: 12 Sayı: 12, 261 - 266, 28.10.2013

Öz

Son zamanlarda fen ve kimya eğitiminde, öğrencilerin temel fen ve
kimya kavramlarını anlamakta ve açıklamaktaki sıkıntılarının nedenleri, kavram yanılgıları ve bu kavram yanılgılarının düzeltilmesi ile ilgili yoğun çalışmalar yapıldığını görüyoruz. Bu çalışmalarda kavramların anlaşılmasını zorlaştıran en önemli nedenlerin, kavramların soyut özellikte olmaları (Ben-Zvi, Eylon ve Silberstein, 1987, s.64; Abraham, Grzybowski, Renner ve Marek, 1994, s. 147; Abraham, Williamson ve Westbrook, 1992, s.105) ve çeşitli nedenlerle yanlış öğrenilen kavramların yanlış kullanmasından ileri gelen kavram yanılgılarının olduğu ileri sürülmektedir (Haidar ve Abraham, 1991, s.919; Bergquist ve Heikkinen, 1990, s.1000; Driver, Squires, Rushworth, Wood-Robinson, 1992, s.105; Osborne ve Wittrock, 1983, s.489)

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nihal SÖKMEN Bu kişi benim

Hale BAYRAM Bu kişi benim

Ayhan YILMAZ Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 12 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA SÖKMEN, N., BAYRAM, H., & YILMAZ, A. (2013). 5., 8. VE 9. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FİZİKSEL DEĞİŞİM VE KİMYASAL DEĞİŞİM KAVRAMLARINI ANLAMA SEVİYELERİ. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(12), 261-266.