Bu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin sosyal yetkinlik düzeylerini cinsiyet, okul türü, yaş grubu, anne ve baba eğitim düzeyine göre incelemektir. Veriler Mersin İl Merkezi’nde bulunan beş farklı lisede okumakta olan yaşları 14-17 yaş arasında değişen toplam 396 ( = 16.70; ss= 1.11) öğrenciden veri toplanmıştır. Öğrencilerin sosyal yetkinlik düzeylerini belirlemek için Bilgin (1996) tarafından geliştirilen “Sosyal Yetkinlik Beklentisi Ölçeği”; ve öğrencilerle ilgili kişisel bilgileri toplamak için ise araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre lise öğrencilerinin sosyal yetkilik düzeyleri okul türüne göre farklılaşırken (F= 7.19; sd= 391; p<.000); cinsiyet (t= 1.81; p>.070), yaş grubu (F= 052; sd: 395; p>.949), anne eğitim (F= 1.95; sd= 395; p>.144) ve baba eğitim (F= 1.87; sd= 395; p>.155) düzeyine göre farklılaşmamaktadır. Bulgular tartışılıp yorumlanmıştır.
Birincil Dil | tr; |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 23 Sayı: 23 |