BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2006, Cilt: 23 Sayı: 23, 69 - 83, 30.10.2013

Öz

-

Kaynakça

  • BLANK NO CITATIONS

Lise Öğrencilerinin Sosyal Yetkinlik Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2006, Cilt: 23 Sayı: 23, 69 - 83, 30.10.2013

Öz

Bu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin sosyal yetkinlik düzeylerini cinsiyet, okul türü, yaş grubu, anne ve baba eğitim düzeyine göre incelemektir. Veriler Mersin İl Merkezi’nde bulunan beş farklı lisede okumakta olan yaşları 14-17 yaş arasında değişen toplam 396 ( = 16.70; ss= 1.11) öğrenciden veri toplanmıştır. Öğrencilerin sosyal yetkinlik düzeylerini belirlemek için Bilgin (1996) tarafından geliştirilen “Sosyal Yetkinlik Beklentisi Ölçeği”; ve öğrencilerle ilgili kişisel bilgileri toplamak için ise araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre lise öğrencilerinin sosyal yetkilik düzeyleri okul türüne göre farklılaşırken (F= 7.19; sd= 391; p<.000); cinsiyet (t= 1.81; p>.070), yaş grubu (F= 052; sd: 395; p>.949), anne eğitim (F= 1.95; sd= 395; p>.144) ve baba eğitim (F= 1.87; sd= 395; p>.155) düzeyine göre farklılaşmamaktadır. Bulgular tartışılıp yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • BLANK NO CITATIONS
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Öner Çelikkaleli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 23 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Çelikkaleli, Ö. (2013). Lise Öğrencilerinin Sosyal Yetkinlik Düzeylerinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 23(23), 69-83.