Öz
Bu bildiri, eğitim yöneticilerinin demokrasi ve hoşgörü tutumları ile liderlik davranışlarıarasında bir ilişkinin olup olmadığını ortaya koymak için yapılmıştır.
Demokrasinin temelinde var olan insan haklarına saygı göstermek demokrasinin başlıca görevlerinden biri olduğu gibi, eğitimin temel ilkesi olan fırsat eşitliğini sağlamak da demokratik yönetimin başlıca sorumluluklarındandır. Bu sorumluluğu üstlenmiş olan okul yöneticileri eğitimin ve öğretimin planlanan hedeflere ulaşmasında ne ölçüde demokratik ve hoşgörülü davranmaktadırlar?
Araştırma bu soru üzerinde odaklanmaktadır. Araştırmada 125 okul yöneticisine 21 maddelik Demokrasi ve hoşgörü
Tutum Ölçeği ile 20 maddelik Liderlik Ölçeği uygulanmıştır.
Yapılan değerlendirme sonuçlarına göre; okul yöneticilerinin
demokrasi ve hoşgörü tutumlarının çağdaş yönetim anlayışına uygun olduğu ve demokratik liderlik davranışları sergiledikleri görülmüştür. Ancak bu görüşlerinin uygulamalarına ne kadarını yansıttıkları tartışmaya açık bir konudur.