The purpose of this study was to examine pre-service science teachers’ attitudes towards socioscientific issues in terms of gender and class level. The present study was designed as a cross-sectional survey and a-total of 169 pre-service science teachers voluntarily participated in the study. The data were collected via Attitudes towards Sociosicentific Issues Scale and personal information sheet. Findings revealed that there
was no statistical significant effect of gender and class level on pre-service science teachers’ attitudes towards socioscientific issues.
Keywords: Pre-service science teachers, sociosicentific issues, attitudes
Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının sosyobilimsel konulara yönelik tutumlarının, cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından incelenmesidir. İlişkisel tarama modellerinden kesit alma yaklaşımının kullanıldığı bu çalışmanın araştırma grubunu, 169 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Ölçme aracı olarak, Sosyobilimsel Konulara Yönelik Tutum Ölçeği ve bilgi formu kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının sosyobilimsel konulara yönelik tutumlarını etkilemediği sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | tr; |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 37 Issue: 37 |