Apart from that, the study investigates loneliness in schools in relation to the marital status and
education level. The study utilizes mixed methods as it includes a quantitative phase to achieve
generalizability while understanding the boundaries of loneliness of teachers in schools as well as
a qualitative phase to explore what qualitative data entails and to construct meaning accordingly.
While the quantitative phase of the study uses convenience sampling, the qualitative phase uses
quota sampling. The sample of the study for the qualitative phase encompasses 465 teachers
who are in different career phases. The sample of qualitative phase consists of 40 teachers as 8
teachers from each stage are selected. While the quantitative phase of the study uses ‘Loneliness in
Workforce scale’ the qualitative phase uses standardized open ended interviews. The quantitative
data is analyzed by using an independent Samples t-test and one way ANOVA while a content
analysis is conducted to analyze the qualitative data. According to the quantitative findings, there
is a statistically significant difference when marital status and education level are considered in
relation to teacher loneliness in schools. The qualitative findings indicate that teacher perceive
loneliness in schools as individual and institutional situation. They attribute the reasons of loneliness
to the education system, individual differences, issues that pertain to perception and occupational
mismatch. Also, the results of loneliness in schools lead to the individual and institutional loss,
the emergence of coping skills and emotional deprivation. The coping strategies that teachers use
encompass removal, questioning and acceptance. As a result of the interpretations of the findings,
recommendations have been made for both researchers and decision makers.
Keywords: Teacher loneliness, loneliness in schools, career phases of teachers
Teacher loneliness loneliness in schools career phases of teachers
Bu çalışmanın amacı farklı kariyer evrelerinde yer alan öğretmenlerin okullardaki yalnızlık
durumlarının öğretmenlerin kariyer evrelerine göre incelenmesidir. Bu temel amacın yanında
öğretmenlerin okulda yalnızlıkları, öğretmenlerin medeni durumları ve eğitim seviyelerine göre
de incelenmiştir. Araştırmada öğretmenlerin okulda yalnızlıklarının sınırlarının anlaşılması ve
elde edilen sonuçların genellenebilir anlam bütünleri oluşturması için nicel, elde edilen genel
bilgilerin derinlemesine anlaşılması ve anlamlandırılabilmesi için nitel boyutları içeren karma
yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutu için kolay ulaşılabilir durum örnekleme yöntemi
kullanılırken, araştırmanın nitel boyutu için olasılıklı olmayan örneklem türlerinden olan kota
örneklem yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmanın nicel boyutunun örneklemini farklı kariyer
evrelerinde yer alan toplam 465 öğretmen oluşturmaktadır. Nitel boyutunda ise nicel uygulamaya
katılmış ve okulunda yalnızlık yaşadığını belirtmiş, her kariyer evresinden sekiz öğretmen olmak
üzere toplam 40 öğretmen yer almaktadır. Araştırmanın nicel boyutu için İş Yerinde Yalnızlık
Ölçeği kullanılırken, araştırmanın nitel boyutunda veri toplamak için standartlaştırılmış açık
uçlu görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri tek yönlü varyans analizi ve
ilişkisiz örneklemler için t-testi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın nitel verileri ise içerik analizi
yöntemiyle analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerin kariyer evrelerine göre,
medeni durumları ve öğrenim seviyelerine göre okulda yalnızlıkları arasında anlamlı düzeyde
fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın nitel boyutundaki verilerin analiz edilmesi
sonucunda ise öğretmenlerin okulda yalnızlığı bireysel ve örgütsel bir durum olarak algıladıkları;
okulda yalnızlığın sebebi olarak eğitim sistemi, bireysel farklılıklar, algı sorunları ve mesleki
uyuşmazlığı gördükleri; okulda yalnızlığın sonucu olarak bireysel ve örgütsel kayıp, baş etme
isteği ve duygusal yoksunluğun ortaya çıktığı; okulda yalnızlıkla baş etme stratejisi olarak ortadan
kaldırma, sorgulama ve kabullenme yolunu seçtikleri sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına uygun olarak gerçekleştirilen yorumlamalar sonucunda, hem araştırmacılara hem de
karar alıcılara uygun önerilerde bulunulmuştur.
Öğretmen yalnızlığı okulda yalnızlık öğretmenlerin kariyer evreleri
Birincil Dil | en. |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 39 Sayı: 39 |