Bu çalışmanın amacı proje tabanlı öğrenme yaklaşımımının ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin
fen ve teknoloji dersinde başarı, kavramsal anlama ve fen derslerine olan tutumlarına etkisini
belirlemektir. Araştırma ön test-son test, deney-kontrol gruplu yarı deneysel araştırma modeli
ile gerçekleştirilmiştir. Kontrol ve deney grupları rastgele olarak seçilmiştir. Deney grubuna
dersler proje tabanlı yaklaşımla, kontrol grubuna ise geleneksel yaklaşımla verilmiştir. Çalışmada;
Bilimsel Başarı Testi, Kavram Testi ve Fen Bilgisi Tutum Ölçeği olmak üzere üç ölçüm aracı
kullanılmıştır. Bu üç ölçek her iki gruba da ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Ön-test ve
son-testten elde edilen verilerin analizi sonucunda; proje tabanlı öğrenme yaklaşımının akademik
başarı, kavramsal anlama ve derse karşı olan tutum kriterleri göz önüne alındığında, geleneksel
yönteme göre daha başarılı olduğu bulunmuştur (p
Proje tabanlı öğrenme başarı kavramsal anlama fen dersine karşı tutum
The aim of this study was to identfy the effectiveness of project based learning method on fifth grade students’ achievement, conceptual understanding and attitudes toward the science in science cource. Control and experimental groups were randomly assigned. The treatment group was given instruction by using the project based learning method while the control group was was given instruction by using the traditional method. The measurement instruments used in this study were Achvievement Test, Concept Test and Attitude Scale for Science. Both groups were given pre and post tests using these three instruments. The results of pre-test and post-test showed that project based learning method was more succesful than the traditional method when the criteria of achievement, conceptual understanding and attitudes toward science of students (p<0,05) are considered.
Keywords: Project based learning, achievement, conceptual understanding, attitudes toward science
Project based learning achievement conceptual understanding attitudes toward science
Birincil Dil | en. |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 39 Sayı: 39 |