The aim of this study is to explore the teachers’ perspectives on how school administrators display characteristic of integrated talent management model (ITMM). The population of the study consists of teachers who work in schools that are located in the districts of Ankara, namely Altındağ, Çankaya, Etimesgut, Keçiören, Mamak, Sincan and Yenimahalle. The sample of the study comprises 55 teachers who work in high schools which include 2 anatolian high schools, 1 general high school, 1 science high school, 1 technical and vocational high school, 1 imam hatip high school within the academic year 2012-2013. Data are collected using semi-structured interviews and focus group interviews. After the completion of the content analysis, the amount of agreement or correspondence amongst the coders has been checked. According to the findings of the study, teachers consider talent management approach a more appropriate model for private schools. Also, teachers perceive talent management as a competency or skill that pertains to human resource management. Teachers indicate that school administrators do not possess the required competencies for the ITMM approach.
Keywords: Talent management, talent development, school management
Araştırmanın amacı, ortaöğretim kurumlarında görev yapmakta olan öğretmenlerin çalıştıkları
okullardaki yöneticilerin bütünleştirilmiş yetenek yönetimi modeli (BYYM) özelliklerine sahip
olma düzeylerine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Bu kapsamda; öğretmenlerin yetenek
yönetim yaklaşımına ilişkin algıları, BYYM’nin değerler, diğer işgörenlerle birlikte çalışma,
personel nitelikleri, stratejik yetenek boyutlarında okul yöneticilerinin sahip olma düzeyleri ve
bu modelin okullarda uygulanabilirliğine ilişkin önerileri ortaya konulmuştur. Bu araştırma,
tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 eğitim-
öğretim yılında Ankara Büyükşehir Belediyesi sınırları içindeki Altındağ, Çankaya, Etimesgut,
Keçiören, Mamak, Sincan ve Yenimahalle ilçelerindeki liselerdeki öğretmenler oluşturmuştur.
Araştırmanın örneklemine her ilçeden tesadüfi olarak seçilen yedi lisedeki (2 anadolu lisesi, 1
genel lise, 1 fen lisesi, l teknik ve endüstri meslek lisesi, 1 ticaret meslek lisesi, 1 imam hatip lisesi
türünden) 55 öğretmen oluşturmuştur. Veriler BYYM boyutları temelinde yarı yapılandırılmış
görüşme soruları ve odak grup görüşmesiyle toplanmış ve çalışmadan elde edilen nitel veriler
içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Görüşme sorularının içerik geçerliliğini sağlamak
amacıyla uzman görüşü alınmış ve verilerin güvenirliğini belirlemek amacıyla araştırmacı ve diğer
bağımsız uzmanların belirlediği kod ve temalar arasındaki uyumu belirlemek amacıyla uzlaşma
yüzdesi formülü kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmenlerin YY yaklaşımını daha çok
özel okullarda uygulanabilecek bir model ve insan kaynakları yönetimi becerisi ve yeterliği olarak
algıladığı görülmüştür. Öğretmenlerin görüşlerine göre BYYM’nin boyutları bağlamında okul
yöneticilerinin bu yeterliklere istenen düzeyde sahip olmadığı görülmüştür.
Birincil Dil | en. |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 39 Sayı: 39 |