Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Cooperative Story and Poster Practices on Science Teacher Candidates' Academic Achievement

Yıl 2021, Cilt: 53 Sayı: 53, 342 - 362, 24.01.2021
https://doi.org/10.15285/maruaebd.689187

Öz

In this study, it was aimed to determine the effect of cooperative story and cooperative poster applications on science teacher candidates’ academic achievements in lens. In the research, quasi-experimental design with pretest-posttest comparison groups was adopted. The research was conducted with 62 science teacher candidates studying at Atatürk University in the fall semester of the 2018-2019 academic year. 31 of the teacher candidates were randomly assigned to the Experiment Group-1, where cooperative story application was performed, and 31 to the Experiment Group-2, where cooperative poster application was performed. Academic achievement test and story and poster evaluation rubrics were used to collect the data. Since the data were determined the normality criteria, dependent sample t-test, independent samples t-test and regression analysis were used in data analysis. As a result of the research, it was determined that cooperative story and cooperative poster applications significantly increased the academic achievements of teacher candidates. It was determined that there is no significant difference between the academic achievements of pre-service teachers who took cooperative story and cooperative poster applications. There is no statistically significant difference between teacher candidates' story and poster scores. It was determined that story and poster studies are a significant predictor of the academic achievements of teacher candidates.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. (1992). İşbirlikçi öğrenme kuram araştırma uygulama. Malatya: Uğurel Matbaası.
  • Akçay, H., & Baltacı, A. (2017). Astronomi öğretiminde öğrenme amaçlı çoklu yazma etkinliklerinin değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 138-151.
  • Alghamdi, A. (2017). Impact of jigsaw on the achievement and attitudes of saudi arabian male high school science students (Doctoral dissertation). University of Akron, USA.
  • Arı, A., Demir, B., & Yıldırım, Z. (2016). Yazma etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin matematik tutumlarına etkisi. TURAN-Stratejik Araştırmalar Merkezi Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi, 8(32), 80-85.
  • Arslan, A. (2016). İşbirlikli öğrenme modelinin fen öğretimi laboratuar uygulamaları dersinde akademik başarı, kalıcılık ve tutuma etkileri (Yayımlanmamış doktora tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Avci, M. (2018). 6.sınıf fen bilimleri dersi "Vücudumuzda sistemler" ünitesinin işbirlikli öğrenme modeliyle öğretiminin öğrenci başarısına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Ay, A. (2018). Sosyal bilgiler öğretim programında öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinden mektup ve şiir kullanımının öğrenci başarısına etkisi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Erzincan Üniversitesi, Erzincan.
  • Baghcheghi, N., Koohestani, H. R., & Rezaei, K. (2011). A comparison of the cooperative learning and traditional learning methods in theory classes on nursing students' communication skill with patients at clinical settings. Nurse Education Today, 31(8), 877-882.
  • Bıyıklı, F. (2015). İşbirlikli öğrenme yönteminin Genel fizik laboratuvarı-I dersinde öğrencilerin akademik başarılarına, laboratuvar malzemelerini tanıma ve kullanma becerilerine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kastamonu Üniversitesi, Kastamonu.
  • Choi, A., Notebaert, A., Diaz, J., & Hand, B. (2010). Examining arguments generated by year 5, 7 and 10 students in science classrooms. Research in Science Education, 40, 149–169.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.). Hillsdale, NJ: Lawrence Earlbaum Associates.
  • Çavuş, E. (2015). Fen ve teknoloji dersinde fen günlüğü kullanımının ilköğretim öğrencilerinin bilişüstü farkındalık ve akademik başarısına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Adıyaman Üniversitesi, Adıyaman.
  • Çömen, H. (2018). Fen bilimleri 7. sınıf elektrik enerjisi ünitesi kapsamında öğrenme amaçlı yazma aktivitelerine dayalı geliştirilen hibrid kitabın etkilerinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Uşak Üniversitesi, Uşak.
  • Ding, M., Li, X., Piccolo, D., & Kulm, G. (2007). Teacher interventions in cooperative learning mathematics classes. The Journal of Educational Research,100, 162-175.
  • Doğan, Y., & İlhan, N. (2016). Öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin “Fen ve Teknoloji Öğretimi” dersinde kullanılmasına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 1-22.
  • Ebrahim, A. (2012). The effect of cooperative learning strategies on elementary students' science achievement and social skills in Kuwait. International Journal of Science and Mathematics Education 10(2), 293-314.
  • Eymur, G., & Geban, Ö. (2016). The collaboration of cooperative learning and conceptual changes: Enhancing the students‘ understanding of chemical bonding concepts. International Journal of Science and Mathematics Education, 15(5), 853-871. doi.org/10.1007/s10763-016-9716-z
  • Fabian, K., Topping, K. J. & Barron, I. G. (2018). Usıng mobıle technologıes for mathematıcs: effects on student attıtudes and achıevement. Educational Technology Research and Development, 66, 1119-1139. doi.org/10.1007/s11423-018-9580-3.
  • Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS (4th ed.). Thousands Oaks, CA: Sage.
  • Gallardo, J. R., Cirugeda, I.L. & Rubio, C.M. (2012). Influence of cooperative learning on students’ self-perception on leadership skills: A case study in science education. Higher Education Studies, 2(4), 40-48.
  • Genç, M. (2016). An evaluation of the cooperative learning process by sixth-grade students. Research in Education, 95(1), 19-32. doi:10.7227/RIE.0018
  • Ghufron, M. A., & Ermawati, S. (2018). The Strengths and Weaknesses of Cooperative Learning and Problem-based Learning in EFL Writing Class: Teachers and Students’ Perspectives. International Journal of Instruction, 11(4), 657-672. https://doi.org/10.12973/iji.2018.11441a.
  • Gillies, R. M. (2006). Teachers' and students' verbal behaviours during cooperative and small‐group learning. British Journal of Educational Psychology, 76(2), 271-287.
  • Göktaş, E. (2017). Eğitim politikası bağlamında işbirlikli öğrenme ve geleneksel öğrenme yöntemlerinin başarı ve tutuma etkisinin meta analitik biçimde incelenmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Grönlund, Å., Wiklund, M., & Böö, R. (2017). No name, no game: Challenges to use of collaborative digital textbooks. Education and Information Technologies, 23, 1359–1375. https://doi.org/10.1007/s10639-017-9669-z
  • Hand, B., Prain, V., & Wallace, C. (2002). Influences of writing tasks on students’ answers to recall and higher- level test questions. Research in Science Education, 32(1), 19-34.
  • Hanze, M., & Berger, R. (2007). Cooperative learning, motivational effects, and student characteristics: An experimental study comparing cooperative learning and direct instruction in 12th grade physics classes. Learning and Instruction, 17(1), 29-41.
  • Hennessy, D., & Evans, R. (2006). Small-group learning in the community college classroom. The Community College Enterprise, 12(1), 93-110.
  • Honey, P., (Eds). (2009). Proceedings from 2009 IDEC Annual Conference: Teaching Millennials: What educators need to know to effect meaningful change. St. Louis, MO.
  • Huang, T.C., Huang, Y.M. & Yu, F.Y. (2011). Cooperative weblog learning in higher education: Its facilitating effects on social interaction, time lag, and cognitive load. Educational Technology & Society, 14(1), 95-106.
  • İyi, E. (2018). Farklı işbirlikli öğrenme yöntemlerinin fen bilimleri öğretmen adaylarının akademik başarı ve epistemolojik inançları üzerine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Johnson, D.W. & Johnson, R.T. (1989). Cooperation and competition: Theory and research. Edina, Minnesota: Interaction Book Company.
  • Johnson, D.W. & Johnson, R.T. (2014). Cooperative learning in 21st century. Anales De Psicologia, 30, 841-851.
  • Keys, C.W. (2000). Investigating the thinking processes of eighth grade writers during the composition of a scientific laboratory report. Journal of Research in Science Teaching, 37(7), 676-690.
  • Keys, C.W., Hand, B., Prain, V.,& Collins, S. (1999). Using the science writing heuristic as a tool for learning from laboratory investigations in secondary science. Journal of Research in Science Teaching, 36(10), 1065-1084.
  • Kılıç, Y. (2016). İşbirlikli öğrenme yönteminin 5. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi vücudumuzun bilmecesini çözelim ünitesinde sahip oldukları kavram yanılgılarını gidermedeki etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kibirige, I., & Lehong, M. J. (2016). The effect of cooperative learning on grade 12 learners' performance in projectile motions, South Africa. EURASIA Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 12(9), 2543-2556. Doi: https://doi.org/10.12973/eurasia.2016.1250a
  • Klein, P. D. (1999). Reopening inquiry into cognitive processes in writing-to-learn. Educational Psychology Review, 11(3), 203-270.
  • Koçak, G., Köksal, A. P., Yıldız, E., Ürün-Arıcı, N., Seven, S., Şimşek, Ü. (2018, Nisan). Examination of the effect of writing to learn with cooperative method on academic achievement, retention and writing ability. International Conference on Research in Education and Science, Aydın, Türkiye.
  • Köksal, A. P. (2019). Öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin beşinci sınıf öğrencilerinin elektrik konusundaki akademik başarılarına, kalıcılığa ve fen bilimleri dersine karşı tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Külekçi, Z. (2018). Hikaye yazmanın sekizinci sınıf öğrencilerinin maddenin yapısı ve özellikleri ünitesindeki akademik başarılarına ve tutumlarına etkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Giresun Üniversitesi, Giresun.
  • Landis J.R., & Koch G. G. (1977). The measurement of observer agreement for categorical data. Biometrics, 33(1), 159-74.
  • Lawwill, K.S. (1999). Using writing-to-learn strategies: Promoting peer collaboration among high school science teachers (Doctoral Dissertation). Virginia, USA.
  • Levin, T., & Wagner, T. (2006). In their own words: Understanding student conceptions of writing through their spontaneous metaphors in the science classroom. Instructional Science, 34, 227-278.
  • Mason, L., & Boscolo, P. (2000). Writing and conceptual change. What changes? Instructional Science. 28, 199-226.
  • McCall, M. O. (2017). The effects of individual versus cooperative testing in a flipped classroom on the academic achievement, motivation toward science, and study time for 9th grade biology students. (Doctoral dissertation). University of South Alabama, USA.
  • Mcmillan, J. H., & Schumacher, S. (2006). Research in education: Evidence-Based inquiry. (6th ed.). Boston, MA: Allyn and Bacon.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: an expande sourcebook. (2nd edition). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Okumuş, S. (2017). İyi bir eğitim ortamı için yedi ilkenin işbirlikli öğrenme ve modellerle birlikte uygulanmasının Fen Bilimleri dersinin anlaşılmasına etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Özturan-Sağırlı, M. (2010). Öğrenci görüşlerine göre bazı yazma etkinliklerinin eğitsel etkilerinin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(4), 2521-2530.
  • Öztürk, B. (2017). Maddenin tanecikli yapısının öğretiminde iyi bir eğitim ortamı için yedi ilke ve modellerle desteklenen işbirlikli öğrenme yöntemlerinin uygulanması (Yayımlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Panitz, T. (2000). Using Cooperative Learning 100% of the Time in Mathematics Classes Establishes a Student-Centered Interactive Learning Environment.
  • Pınar, E. (2019). Dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinden günlüğün başarıya ve fen tutumuna etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Rabgay, T. (2018). The Effect of Using Cooperative Learning Method on Tenth Grade Students’ Learning Achievement and Attitude towards Biology. International Journal of Instruction, 11(2), 265-280. https://doi.org/10.12973/iji.2018.11218a.
  • Senemoğlu, N. (2005). Gelişim ve öğrenme. Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Seven, S., Koksal, A. P., & Kocak, G. (2017). The Effect of Carrying out Writing to Learn Activities on Academic Success of Fifth Grade Students in Secondary School on the Subject of "Force and Motion". Universal Journal of Educational Research, 5(5), 744-749.
  • Shapiro, S. S., & Wilk, M. B. (1965). An analysis of variance test for normality (complete samples). Biometrika, 52(3/4), 591-611.
  • Shekarey, A. (2012). Effects of cooperative learning on the development of students’ social skills. Education Strategies in Medical Sciences, 5(1), 31-37.
  • Slavin, R.E. (1980). Cooperative learning: Theory research and practice. Englewood Cliffs, NJ Rentice Hall.
  • Slavin, R.E. (1983). Cooperative learning. New York: Longman.
  • Slavin, R.E. (1987). Cooperative learning in student teams: What research says to the teacher. Washington, D.C.: National Education Association.
  • Slavin, R.E. (1990). Cooperative learning: Theory, research, and practice (Vol. 14). Boston: Allyn and Bacon.
  • Slavin, R.E. (1991). Group rewards make groupwork work, Educational Leadership, 48(5), 89-91.
  • Slavin, R.E. (1992). When and why does cooperative learning increase achievement? Theoretical and Empirical Perspectives. 145-173 in Hertz-Lazarowitz and Miller (Eds.) Interaction in Cooperative Groups, NY: Cambridge University Press.
  • Slavin, R.E. (1996). Research on cooperative learning and achievement: What we know, what we need to know. Contemporary Educational Psychology, 21(1), 43-69.
  • Smith, K., Johnson, D.W., & Johnson, R.T. (1981). Can conflict be constructive: Controversy versus concurrence seeking in learning groups. Journal of Educational Psychology, 73, 651-663.
  • Şimşek, Ü. (2007). Çözeltiler ve kimyasal denge konularında uygulanan jigsaw ve birlikte öğrenme tekniklerinin öğrencilerin maddenin tanecikli yapıda öğrenmeleri ve akademik başarıları üzerine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Turgut, S., & Turgut, İ. G. (2018). The effects of cooperative learning on mathematics achievement in Turkey: A meta-analysis study. International Journal of Instruction, 11(3):663-680. doi 10.12973/iji.2018.11345a
  • Uzoğlu, M., & Aktürk, F. (2019). The use of letter writing activity to ıdentify 5th grade students' misconceptions about heat and temperature. Kastamonu Education Journal, 27(5), 2027.
  • Uzun, S., & Alev, N. (2013). Öğrenme amaçlı okuma-yazma etkinlikleri ile zenginleştirilmiş ortamların öğrenci başarısına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 10(2), 138-154.
  • Wyman, P. J. (2018). Academic achievement with cooperative learning using homogeneous and heterogeneous groups. (Doctoral dissertation). Liberty University, USA.
  • Yıldız, A. (2014). Öğrenme amaçlı yazma aktivitesi olarak mektup ve etkili kullanımı. Turkish Studies, 9(5), 2097-2104.
  • Yıldız, E. (2019). 5, 6, 7. sınıf fen bilimleri dersinde yaşanan öğrenme problemlerinin giderilmesinde eğitsel oyun, okuma-yazma-oyun ve okuma-yazma-uygulama yöntemlerinin etkisinin incelenmesi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Yıldız, E., Koçak, G., Ürün Arıcı, N., Şimşek, Ü. (2018). İşbirlikli öğrenme ve öğrenme amaçlı yazma çalışmalarının öğretmen adaylarının fizik laboratuvar başarılarına ve öğrenme amaçlı yazma becerilerine etkisi. 27. Eğitim Bilimleri Kongresi.
  • Zentall, S. S., Kuester, D. A., & Craig, B. A. (2011).Social behavior in cooperative groups: Students at risk for ADHD and their peers. Journal of Educational Research, 104(1), 28-41.

İşbirlikli Hikaye ve Poster Uygulamalarının Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına Etkisi

Yıl 2021, Cilt: 53 Sayı: 53, 342 - 362, 24.01.2021
https://doi.org/10.15285/maruaebd.689187

Öz

Bu araştırmada işbirlikli hikaye ve işbirlikli poster uygulamalarının fen bilimleri öğretmen adaylarının mercekler konusuna yönelik akademik başarılarına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada öntest-sontest karşılaştırma gruplu yarı deneysel desen benimsenmiştir. Araştırma 2018-2019 akademik yılı güz döneminde Atatürk Üniversitesi’nde öğrenim gören 62 fen bilimleri öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Öğretmen adaylarından 31’i işbirlikli hikaye uygulamasının yapıldığı Deney Grubu-1’e ve 31’i işbirlikli poster uygulamasının yapıldığı Deney Grubu-2’ye seçkisiz olarak atanmıştır. Verilerin toplanmasında akademik başarı testi ve değerlendirme rubrikleri kullanılmıştır. Verilerin normallik kriterlerini sağladığı tespit edildiğinden veri analizinde bağımlı örneklem t-testi, bağımsız örneklemler t-testi ve regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda işbirlikli hikaye ve işbirlikli poster uygulamalarının öğretmen adaylarının akademik başarılarını anlamlı düzeyde artırdığı belirlenmiştir. İşbirlikli hikaye ve işbirlikli poster uygulamaları gerçekleştirilen öğretmen adaylarının akademik başarıları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının hikaye ve poster puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Hikaye ve poster çalışmalarının öğretmen adaylarının akademik başarılarının anlamlı bir açıklayıcısı olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. (1992). İşbirlikçi öğrenme kuram araştırma uygulama. Malatya: Uğurel Matbaası.
  • Akçay, H., & Baltacı, A. (2017). Astronomi öğretiminde öğrenme amaçlı çoklu yazma etkinliklerinin değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 138-151.
  • Alghamdi, A. (2017). Impact of jigsaw on the achievement and attitudes of saudi arabian male high school science students (Doctoral dissertation). University of Akron, USA.
  • Arı, A., Demir, B., & Yıldırım, Z. (2016). Yazma etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin matematik tutumlarına etkisi. TURAN-Stratejik Araştırmalar Merkezi Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi, 8(32), 80-85.
  • Arslan, A. (2016). İşbirlikli öğrenme modelinin fen öğretimi laboratuar uygulamaları dersinde akademik başarı, kalıcılık ve tutuma etkileri (Yayımlanmamış doktora tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Avci, M. (2018). 6.sınıf fen bilimleri dersi "Vücudumuzda sistemler" ünitesinin işbirlikli öğrenme modeliyle öğretiminin öğrenci başarısına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Ay, A. (2018). Sosyal bilgiler öğretim programında öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinden mektup ve şiir kullanımının öğrenci başarısına etkisi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Erzincan Üniversitesi, Erzincan.
  • Baghcheghi, N., Koohestani, H. R., & Rezaei, K. (2011). A comparison of the cooperative learning and traditional learning methods in theory classes on nursing students' communication skill with patients at clinical settings. Nurse Education Today, 31(8), 877-882.
  • Bıyıklı, F. (2015). İşbirlikli öğrenme yönteminin Genel fizik laboratuvarı-I dersinde öğrencilerin akademik başarılarına, laboratuvar malzemelerini tanıma ve kullanma becerilerine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kastamonu Üniversitesi, Kastamonu.
  • Choi, A., Notebaert, A., Diaz, J., & Hand, B. (2010). Examining arguments generated by year 5, 7 and 10 students in science classrooms. Research in Science Education, 40, 149–169.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.). Hillsdale, NJ: Lawrence Earlbaum Associates.
  • Çavuş, E. (2015). Fen ve teknoloji dersinde fen günlüğü kullanımının ilköğretim öğrencilerinin bilişüstü farkındalık ve akademik başarısına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Adıyaman Üniversitesi, Adıyaman.
  • Çömen, H. (2018). Fen bilimleri 7. sınıf elektrik enerjisi ünitesi kapsamında öğrenme amaçlı yazma aktivitelerine dayalı geliştirilen hibrid kitabın etkilerinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Uşak Üniversitesi, Uşak.
  • Ding, M., Li, X., Piccolo, D., & Kulm, G. (2007). Teacher interventions in cooperative learning mathematics classes. The Journal of Educational Research,100, 162-175.
  • Doğan, Y., & İlhan, N. (2016). Öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin “Fen ve Teknoloji Öğretimi” dersinde kullanılmasına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 1-22.
  • Ebrahim, A. (2012). The effect of cooperative learning strategies on elementary students' science achievement and social skills in Kuwait. International Journal of Science and Mathematics Education 10(2), 293-314.
  • Eymur, G., & Geban, Ö. (2016). The collaboration of cooperative learning and conceptual changes: Enhancing the students‘ understanding of chemical bonding concepts. International Journal of Science and Mathematics Education, 15(5), 853-871. doi.org/10.1007/s10763-016-9716-z
  • Fabian, K., Topping, K. J. & Barron, I. G. (2018). Usıng mobıle technologıes for mathematıcs: effects on student attıtudes and achıevement. Educational Technology Research and Development, 66, 1119-1139. doi.org/10.1007/s11423-018-9580-3.
  • Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS (4th ed.). Thousands Oaks, CA: Sage.
  • Gallardo, J. R., Cirugeda, I.L. & Rubio, C.M. (2012). Influence of cooperative learning on students’ self-perception on leadership skills: A case study in science education. Higher Education Studies, 2(4), 40-48.
  • Genç, M. (2016). An evaluation of the cooperative learning process by sixth-grade students. Research in Education, 95(1), 19-32. doi:10.7227/RIE.0018
  • Ghufron, M. A., & Ermawati, S. (2018). The Strengths and Weaknesses of Cooperative Learning and Problem-based Learning in EFL Writing Class: Teachers and Students’ Perspectives. International Journal of Instruction, 11(4), 657-672. https://doi.org/10.12973/iji.2018.11441a.
  • Gillies, R. M. (2006). Teachers' and students' verbal behaviours during cooperative and small‐group learning. British Journal of Educational Psychology, 76(2), 271-287.
  • Göktaş, E. (2017). Eğitim politikası bağlamında işbirlikli öğrenme ve geleneksel öğrenme yöntemlerinin başarı ve tutuma etkisinin meta analitik biçimde incelenmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Grönlund, Å., Wiklund, M., & Böö, R. (2017). No name, no game: Challenges to use of collaborative digital textbooks. Education and Information Technologies, 23, 1359–1375. https://doi.org/10.1007/s10639-017-9669-z
  • Hand, B., Prain, V., & Wallace, C. (2002). Influences of writing tasks on students’ answers to recall and higher- level test questions. Research in Science Education, 32(1), 19-34.
  • Hanze, M., & Berger, R. (2007). Cooperative learning, motivational effects, and student characteristics: An experimental study comparing cooperative learning and direct instruction in 12th grade physics classes. Learning and Instruction, 17(1), 29-41.
  • Hennessy, D., & Evans, R. (2006). Small-group learning in the community college classroom. The Community College Enterprise, 12(1), 93-110.
  • Honey, P., (Eds). (2009). Proceedings from 2009 IDEC Annual Conference: Teaching Millennials: What educators need to know to effect meaningful change. St. Louis, MO.
  • Huang, T.C., Huang, Y.M. & Yu, F.Y. (2011). Cooperative weblog learning in higher education: Its facilitating effects on social interaction, time lag, and cognitive load. Educational Technology & Society, 14(1), 95-106.
  • İyi, E. (2018). Farklı işbirlikli öğrenme yöntemlerinin fen bilimleri öğretmen adaylarının akademik başarı ve epistemolojik inançları üzerine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Johnson, D.W. & Johnson, R.T. (1989). Cooperation and competition: Theory and research. Edina, Minnesota: Interaction Book Company.
  • Johnson, D.W. & Johnson, R.T. (2014). Cooperative learning in 21st century. Anales De Psicologia, 30, 841-851.
  • Keys, C.W. (2000). Investigating the thinking processes of eighth grade writers during the composition of a scientific laboratory report. Journal of Research in Science Teaching, 37(7), 676-690.
  • Keys, C.W., Hand, B., Prain, V.,& Collins, S. (1999). Using the science writing heuristic as a tool for learning from laboratory investigations in secondary science. Journal of Research in Science Teaching, 36(10), 1065-1084.
  • Kılıç, Y. (2016). İşbirlikli öğrenme yönteminin 5. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi vücudumuzun bilmecesini çözelim ünitesinde sahip oldukları kavram yanılgılarını gidermedeki etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kibirige, I., & Lehong, M. J. (2016). The effect of cooperative learning on grade 12 learners' performance in projectile motions, South Africa. EURASIA Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 12(9), 2543-2556. Doi: https://doi.org/10.12973/eurasia.2016.1250a
  • Klein, P. D. (1999). Reopening inquiry into cognitive processes in writing-to-learn. Educational Psychology Review, 11(3), 203-270.
  • Koçak, G., Köksal, A. P., Yıldız, E., Ürün-Arıcı, N., Seven, S., Şimşek, Ü. (2018, Nisan). Examination of the effect of writing to learn with cooperative method on academic achievement, retention and writing ability. International Conference on Research in Education and Science, Aydın, Türkiye.
  • Köksal, A. P. (2019). Öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin beşinci sınıf öğrencilerinin elektrik konusundaki akademik başarılarına, kalıcılığa ve fen bilimleri dersine karşı tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Külekçi, Z. (2018). Hikaye yazmanın sekizinci sınıf öğrencilerinin maddenin yapısı ve özellikleri ünitesindeki akademik başarılarına ve tutumlarına etkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Giresun Üniversitesi, Giresun.
  • Landis J.R., & Koch G. G. (1977). The measurement of observer agreement for categorical data. Biometrics, 33(1), 159-74.
  • Lawwill, K.S. (1999). Using writing-to-learn strategies: Promoting peer collaboration among high school science teachers (Doctoral Dissertation). Virginia, USA.
  • Levin, T., & Wagner, T. (2006). In their own words: Understanding student conceptions of writing through their spontaneous metaphors in the science classroom. Instructional Science, 34, 227-278.
  • Mason, L., & Boscolo, P. (2000). Writing and conceptual change. What changes? Instructional Science. 28, 199-226.
  • McCall, M. O. (2017). The effects of individual versus cooperative testing in a flipped classroom on the academic achievement, motivation toward science, and study time for 9th grade biology students. (Doctoral dissertation). University of South Alabama, USA.
  • Mcmillan, J. H., & Schumacher, S. (2006). Research in education: Evidence-Based inquiry. (6th ed.). Boston, MA: Allyn and Bacon.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: an expande sourcebook. (2nd edition). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Okumuş, S. (2017). İyi bir eğitim ortamı için yedi ilkenin işbirlikli öğrenme ve modellerle birlikte uygulanmasının Fen Bilimleri dersinin anlaşılmasına etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Özturan-Sağırlı, M. (2010). Öğrenci görüşlerine göre bazı yazma etkinliklerinin eğitsel etkilerinin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(4), 2521-2530.
  • Öztürk, B. (2017). Maddenin tanecikli yapısının öğretiminde iyi bir eğitim ortamı için yedi ilke ve modellerle desteklenen işbirlikli öğrenme yöntemlerinin uygulanması (Yayımlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Panitz, T. (2000). Using Cooperative Learning 100% of the Time in Mathematics Classes Establishes a Student-Centered Interactive Learning Environment.
  • Pınar, E. (2019). Dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinden günlüğün başarıya ve fen tutumuna etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Rabgay, T. (2018). The Effect of Using Cooperative Learning Method on Tenth Grade Students’ Learning Achievement and Attitude towards Biology. International Journal of Instruction, 11(2), 265-280. https://doi.org/10.12973/iji.2018.11218a.
  • Senemoğlu, N. (2005). Gelişim ve öğrenme. Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Seven, S., Koksal, A. P., & Kocak, G. (2017). The Effect of Carrying out Writing to Learn Activities on Academic Success of Fifth Grade Students in Secondary School on the Subject of "Force and Motion". Universal Journal of Educational Research, 5(5), 744-749.
  • Shapiro, S. S., & Wilk, M. B. (1965). An analysis of variance test for normality (complete samples). Biometrika, 52(3/4), 591-611.
  • Shekarey, A. (2012). Effects of cooperative learning on the development of students’ social skills. Education Strategies in Medical Sciences, 5(1), 31-37.
  • Slavin, R.E. (1980). Cooperative learning: Theory research and practice. Englewood Cliffs, NJ Rentice Hall.
  • Slavin, R.E. (1983). Cooperative learning. New York: Longman.
  • Slavin, R.E. (1987). Cooperative learning in student teams: What research says to the teacher. Washington, D.C.: National Education Association.
  • Slavin, R.E. (1990). Cooperative learning: Theory, research, and practice (Vol. 14). Boston: Allyn and Bacon.
  • Slavin, R.E. (1991). Group rewards make groupwork work, Educational Leadership, 48(5), 89-91.
  • Slavin, R.E. (1992). When and why does cooperative learning increase achievement? Theoretical and Empirical Perspectives. 145-173 in Hertz-Lazarowitz and Miller (Eds.) Interaction in Cooperative Groups, NY: Cambridge University Press.
  • Slavin, R.E. (1996). Research on cooperative learning and achievement: What we know, what we need to know. Contemporary Educational Psychology, 21(1), 43-69.
  • Smith, K., Johnson, D.W., & Johnson, R.T. (1981). Can conflict be constructive: Controversy versus concurrence seeking in learning groups. Journal of Educational Psychology, 73, 651-663.
  • Şimşek, Ü. (2007). Çözeltiler ve kimyasal denge konularında uygulanan jigsaw ve birlikte öğrenme tekniklerinin öğrencilerin maddenin tanecikli yapıda öğrenmeleri ve akademik başarıları üzerine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Turgut, S., & Turgut, İ. G. (2018). The effects of cooperative learning on mathematics achievement in Turkey: A meta-analysis study. International Journal of Instruction, 11(3):663-680. doi 10.12973/iji.2018.11345a
  • Uzoğlu, M., & Aktürk, F. (2019). The use of letter writing activity to ıdentify 5th grade students' misconceptions about heat and temperature. Kastamonu Education Journal, 27(5), 2027.
  • Uzun, S., & Alev, N. (2013). Öğrenme amaçlı okuma-yazma etkinlikleri ile zenginleştirilmiş ortamların öğrenci başarısına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 10(2), 138-154.
  • Wyman, P. J. (2018). Academic achievement with cooperative learning using homogeneous and heterogeneous groups. (Doctoral dissertation). Liberty University, USA.
  • Yıldız, A. (2014). Öğrenme amaçlı yazma aktivitesi olarak mektup ve etkili kullanımı. Turkish Studies, 9(5), 2097-2104.
  • Yıldız, E. (2019). 5, 6, 7. sınıf fen bilimleri dersinde yaşanan öğrenme problemlerinin giderilmesinde eğitsel oyun, okuma-yazma-oyun ve okuma-yazma-uygulama yöntemlerinin etkisinin incelenmesi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Yıldız, E., Koçak, G., Ürün Arıcı, N., Şimşek, Ü. (2018). İşbirlikli öğrenme ve öğrenme amaçlı yazma çalışmalarının öğretmen adaylarının fizik laboratuvar başarılarına ve öğrenme amaçlı yazma becerilerine etkisi. 27. Eğitim Bilimleri Kongresi.
  • Zentall, S. S., Kuester, D. A., & Craig, B. A. (2011).Social behavior in cooperative groups: Students at risk for ADHD and their peers. Journal of Educational Research, 104(1), 28-41.
Toplam 76 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emre Yıldız 0000-0001-6396-9183

Yayımlanma Tarihi 24 Ocak 2021
Kabul Tarihi 15 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 53 Sayı: 53

Kaynak Göster

APA Yıldız, E. (2021). İşbirlikli Hikaye ve Poster Uygulamalarının Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına Etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 53(53), 342-362. https://doi.org/10.15285/maruaebd.689187