Career adaptability is crucial for university students transitioning into the workforce. Understanding factors that influence career adaptability can enhance alignment with future careers. This study explores how cognitive flexibility mediates the relationship between positivity and career adaptability using structural equation modeling. The sample comprised 549 university students (397 female, 148 male, 4 unspecified gender) with a mean age of 22.14 (SD = 3.07). Data were collected through the Positivity Scale, Cognitive Flexibility Inventory, Career Adapt-Abilities Scale Short Form, and a demographic information form. Analysis included descriptive statistics, Pearson correlation, confirmatory factor analysis, structural equation modeling, and bootstrapping. Results showed significant positive correlations among positivity, cognitive flexibility, and career adaptability. Bootstrapping indicated that cognitive flexibility mediated the relationship between positivity and career adaptability. These findings are discussed within relevant literature.
22-13452
Üniversite öğrencilerinin iş yaşamına hazırlanma ve geçiş sürecinin zorluklarıyla başa çıkabilmesi açısından kariyer uyumluluğuna sahip olmaları önemlidir. Kariyer uyumluluğuyla ilişkili faktörlerin belirlenmesi, öğrencilerin kariyerlerine uyum düzeyini arttırmaya yönelik çalışmalara katkı sağlayabilir. Bu çalışmanın amacı, pozitiflik ile kariyer uyumluluğu arasındaki ilişkide bilişsel esnekliğin aracılık rolünün yapısal eşitlik modellemesi aracılığıyla incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini yaş ortalaması 22.14 (SS=3.07) olan 549 üniversite öğrencisi (397 kadın, 148 erkek, 4 cinsiyetini belirtmeyen) oluşturmuştur. Araştırmanın verileri Pozitiflik Ölçeği, Bilişsel Esneklik Envanteri, Kariyer Uyum Yetenekleri Ölçeği Kısa Formu ve demografik bilgi formu aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde, betimsel istatistikler, Pearson korelasyonu, doğrulayıcı faktör analizi, yapısal eşitlik modellemesi ve bootstrapping aracılık teknikleri kullanılmıştır. Bulgulara göre; pozitiflik, bilişsel esneklik ve kariyer uyumluluğu arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde ve pozitif yönde ilişkiler vardır. Bootstrapping aracılık analizi sonuçları, pozitiflik ile kariyer uyumluluğu arasındaki ilişkide bilişsel esnekliğin aracı rolü olduğunu ortaya koymuştur. Elde edilen bulgular ilgili alanyazın çerçevesinde tartışılarak yorumlanmıştır.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
22-13452
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Psychological Counseling and Guidance (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | 22-13452 |
Early Pub Date | June 28, 2024 |
Publication Date | June 28, 2024 |
Submission Date | January 7, 2024 |
Acceptance Date | May 13, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 60 Issue: 60 |