Bu çalışmanın amacı 10. Sınıf Matematik Dersi Öğretim programında bulunan katı cisimler konusunun öğretiminde karşılaşılan zorlukları öğretmen görüşleri üzerinden belirlemektir. Çalışma yöntemi nitel araştırma olup, araştırma deseni durum çalışmasıdır. Çalışmanın katılımcıları, dört matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Veriler görüşme yapılarak toplanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Toplanan veriler analiz edildiğinde, katı cisimler konusunun öğretiminde programdan, öğrenciden, öğretmenden kaynaklanan zorluklar ve etkinliklerle ilgili karşılaşılan sorunlar ortaya çıkmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular ışığında Matematik dersi öğretim programında katı cisimler konusunun sınıf seviyesi ve yeri ile ilgili düzenlemelerin yapılması; öğretmenlerin konu ile ilgili öğrencilerin ön öğrenmelerini kontrol etmeleri; soyut düşünmeyi destekleyecek materyallerin kullanılması, teknolojinin derslere entegre edilmesi amacıyla öğretmen adaylarının lisans eğitimi sırasında ve öğretmenlere çeşitli eğitimler verilmesi; basılı kaynaklarda ya da, bilgisayar ortamında etkinlikler hazırlanılıp öğretmenlerin hizmetine sunulması; Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nda katı cisimler konusu ile ilgili soru sayısı artırılması, önerilerinde bulunulmuştur.
Matematik dersi öğretim programı katı cisimler katı cisimlerin öğretimi
The aim of this study is to determine the difficulties encountered in teaching the subject of solid objects in the 10th Grade Mathematics Curriculum, through teachers' opinions. The study method is qualitative research and the research design is case study. The participants of the study consist of four mathematics teachers. Data were collected through interviews. Content analysis method was used to analyze the data. When the collected data were analyzed, difficulties arising from the program, students and teachers in teaching the subject of solid objects and problems encountered with the activities emerged. In the light of the findings obtained in the study, arrangements should be made regarding the grade level and place of the subject of solid objects in the Mathematics course curriculum; teachers checking students' prior learning on the subject; Providing various trainings to teacher candidates and teachers during their undergraduate education in order to use materials that support abstract thinking and integrate technology into lessons; Activities are prepared in printed sources or on computers and presented to teachers; Suggestions have been made to increase the number of questions regarding solid objects in the Higher Education Institutions Exam.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Matematik Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 27 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 27 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 61 Sayı: 61 |