BibTex RIS Kaynak Göster

COĞRAFYA DERS KİTAPLARINDA HAZIRLIK ÇALIŞMALARININ TEMEL ÖZELLİKLERİ

Yıl 2016, Sayı: 34, 1 - 8, 29.10.2016

Öz

Kazanımın düzenlemesi süresinde başta kazanıma iyi bir başlık konulmasından sonra, onu takip eden iyi bir hazırlık çalışmasıyla başlamak çok önemlidir. Çünkü hazırlık çalışması bir nevi kazanımın hangi tarzda gideceğinin işaretini vermektedir.

Hazırlık çalışması; kazanımın giriş kısımlarından birini oluşturması, kazanımda öğrencinin ilk karşısına çıkan kısmı olması, kazanımın hangi bilgileri kapsayacağı ve neleri daha ön planda tutacağını göstermesinden dolayı son derece dikkatli hazırlanması gerekmektedir. Bu yönüyle hazırlık çalışmalarının belirli nitelikte olması şarttır.

Hazırlık çalışmalarından beklenen özelliklere kısaca bakacak olursak; öğrencileri motive etmeli, yeni şeyler öğrenmeye istek uyandırmalı, düşündürmeli, dersin devamını takip etmede heyecanlandırmalı, eski bilgileri harekete geçirmeli, soru sormaya ve ders süresince bu sorulara cevap aramaya sevk etmelidir.

Anahtar Kelimeler: Hazırlık çalışması, coğrafya ders kitabı, eğitim, öğretim, coğrafya.

Kaynakça

  • Akın, U. & Arslan, G. (2014). İdeoloji ve eğitim: devlet-eğitim ilişkisine farklı bir bakış. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 81-90.
  • Arslan, M. (2014). Ortaöğretim Coğrafya 10. Ankara. Mega Yayıncılık.
  • Gültepe. A., Kılıçaslan, S. vd. (2007). Ortaöğretim Coğrafya 10 Ders Kitabı. MEB Devlet Kitapları. Ankara: Semih Ofset.
  • Hacısalihoğlu, İ.Y. & Midilli, A. (2011). Ortaöğretim Coğrafya 10 Ders Kitabı. Ankara. Koza Yayın Dağıtım.
  • Küresel Isınma Karikatürleri, (2016). 16 Mayıs 2016 tarihinde http://www.nkfu.com/kuresel-isinma-ile-ilgili-karikaturler/ adresinden edinilmiştir.
  • MEB, (2005). Coğrafya Dersi Öğretim Programı (CDÖP). Talim Terbiye Kurulu. Ankara.
  • Onan, B. (2012). Türkçenin ana dili olarak öğretiminde bilgi işleme süreci. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 96-113.
  • Özey, R., Demirci, A., Ünlü, M. & Çomak, N. (2006). Ortaöğretim Coğrafya 9 Yardımcı Ders Kitabı. İstanbul: Okyanus yayınları.
  • Seven, M. A. & Engin, A. O. (2008). Öğrenmeyi etkileyen faktörler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 189-212.
  • Ünlü, M., Üçışık S. & Özey, R. (2002). Coğrafya eğitim ve öğretiminde haritaların önemi. Marmara Coğrafya Dergisi, 5, 9-25.
  • Ünlü, M. (2010). Coğrafya öğretiminde ders kitabının özellikleri. R. Özey & S. İncekara (Ed.), Coğrafya eğitiminde kavram ve değişimler içinde (s. 99-126). Ankara. Pegem Akademi.
  • Ünlü, M. (2014). Coğrafya Öğretimi. Ankara. Pegem Akademi.
Yıl 2016, Sayı: 34, 1 - 8, 29.10.2016

Öz

Kaynakça

  • Akın, U. & Arslan, G. (2014). İdeoloji ve eğitim: devlet-eğitim ilişkisine farklı bir bakış. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 81-90.
  • Arslan, M. (2014). Ortaöğretim Coğrafya 10. Ankara. Mega Yayıncılık.
  • Gültepe. A., Kılıçaslan, S. vd. (2007). Ortaöğretim Coğrafya 10 Ders Kitabı. MEB Devlet Kitapları. Ankara: Semih Ofset.
  • Hacısalihoğlu, İ.Y. & Midilli, A. (2011). Ortaöğretim Coğrafya 10 Ders Kitabı. Ankara. Koza Yayın Dağıtım.
  • Küresel Isınma Karikatürleri, (2016). 16 Mayıs 2016 tarihinde http://www.nkfu.com/kuresel-isinma-ile-ilgili-karikaturler/ adresinden edinilmiştir.
  • MEB, (2005). Coğrafya Dersi Öğretim Programı (CDÖP). Talim Terbiye Kurulu. Ankara.
  • Onan, B. (2012). Türkçenin ana dili olarak öğretiminde bilgi işleme süreci. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 96-113.
  • Özey, R., Demirci, A., Ünlü, M. & Çomak, N. (2006). Ortaöğretim Coğrafya 9 Yardımcı Ders Kitabı. İstanbul: Okyanus yayınları.
  • Seven, M. A. & Engin, A. O. (2008). Öğrenmeyi etkileyen faktörler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 189-212.
  • Ünlü, M., Üçışık S. & Özey, R. (2002). Coğrafya eğitim ve öğretiminde haritaların önemi. Marmara Coğrafya Dergisi, 5, 9-25.
  • Ünlü, M. (2010). Coğrafya öğretiminde ders kitabının özellikleri. R. Özey & S. İncekara (Ed.), Coğrafya eğitiminde kavram ve değişimler içinde (s. 99-126). Ankara. Pegem Akademi.
  • Ünlü, M. (2014). Coğrafya Öğretimi. Ankara. Pegem Akademi.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

MEHMET Ünlü

Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Ünlü, M. (2016). COĞRAFYA DERS KİTAPLARINDA HAZIRLIK ÇALIŞMALARININ TEMEL ÖZELLİKLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi(34), 1-8.
AMA Ünlü M. COĞRAFYA DERS KİTAPLARINDA HAZIRLIK ÇALIŞMALARININ TEMEL ÖZELLİKLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ağustos 2016;(34):1-8.
Chicago Ünlü, MEHMET. “COĞRAFYA DERS KİTAPLARINDA HAZIRLIK ÇALIŞMALARININ TEMEL ÖZELLİKLERİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 34 (Ağustos 2016): 1-8.
EndNote Ünlü M (01 Ağustos 2016) COĞRAFYA DERS KİTAPLARINDA HAZIRLIK ÇALIŞMALARININ TEMEL ÖZELLİKLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi 34 1–8.
IEEE M. Ünlü, “COĞRAFYA DERS KİTAPLARINDA HAZIRLIK ÇALIŞMALARININ TEMEL ÖZELLİKLERİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 34, ss. 1–8, Ağustos 2016.
ISNAD Ünlü, MEHMET. “COĞRAFYA DERS KİTAPLARINDA HAZIRLIK ÇALIŞMALARININ TEMEL ÖZELLİKLERİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 34 (Ağustos 2016), 1-8.
JAMA Ünlü M. COĞRAFYA DERS KİTAPLARINDA HAZIRLIK ÇALIŞMALARININ TEMEL ÖZELLİKLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2016;:1–8.
MLA Ünlü, MEHMET. “COĞRAFYA DERS KİTAPLARINDA HAZIRLIK ÇALIŞMALARININ TEMEL ÖZELLİKLERİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 34, 2016, ss. 1-8.
Vancouver Ünlü M. COĞRAFYA DERS KİTAPLARINDA HAZIRLIK ÇALIŞMALARININ TEMEL ÖZELLİKLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2016(34):1-8.