Son
yıllarda yapılan çok sayıdaki araştırma, bütün dünyada meydana gelen sıcaklık
artışları ve büyük kütleler halinde gerçekleşen buzul erimelerinin küresel
ısınmanın hiçbir kuşkuya yer bırakmayacak şekilde ortaya çıktığını
göstermektedir. Dünyada son yıllarda küresel ısınma nedeniyle yaşanan çevre
felaketleri insanları tedirgin etmekte ve hızla bir önlem almaya
yönlendirmektedir. Küresel ısınmanın ortaya çıkmasının çeşitli nedenleri
vardır. Dolayısıyla meydana gelen problemleri tamamen ortadan kaldırmak mümkün
değildir. Ancak; her birey elinden geldiği ölçüde bu konuda üzerine düşeni
yapabilirse küresel ısınmanın en azından yavaşlamasına katkıda bulunabilir. Bu
takdirde öğrencilere bu konuda eğitim verilmesi daha da önem kazanmaktadır. Bu
bağlamda araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin küresel ısınma ve iklim
değişikliği ile mücadele bilinçlerinin arttırılmasına yönelik olarak
karikatürlerle çalışmanın etkililiğini tespit etmektir. Araştırmanın
örneklemini 100 ilkokul öğrencisi teşkil etmektedir. Öğrencilerin küresel
ısınma ve iklim değişikliği hakkındaki farkındalık ve bilgilerini yükseltmek
için karikatürlerden oluşan bir seri sunum hazırlanmış ve sunumun arkasından
öğrencilerin karikatür analiz formunu doldurmaları sağlanmıştır. Elde edilen
veriler içerik analizi vasıtasıyla çözümlenmiştir. Sonuç olarak öğrencilerin
büyük çoğunluğunun küresel ısınma ve iklim değişikliği hakkındaki bilgi ve
farkındalık düzeylerinin arttığı görülmüştür.
There are several reasons for the emergence
of global warming is. An account of it is not possible to completely eliminate
the problems that occurring. However; from the hands to the extent that each
individual part on this issue if you can at least slow down global warming can
contribute to. İn this case, be given training to students in this area is
gaining more and more importance. This study aims to gained awareness and
knowledge about global warming with comic cartoons. The sample consisted of 100
primary school students. To raised students’ awareness and knowledge, a
presentation is created that is formed cartoons and a cartoon analyze form. The
students watched the presentation and they filled out the forms. The data
obtained were analyzed by the content analysis. The findings indicated that the
majority of the students had increased level of awareness and knowledge about
global warming.
Konular | Beşeri Coğrafya |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 35 |