Bu araştırma
ortaöğretim coğrafya öğretim programındaki kazanımlara uygun arazi
çalışmalarının planlanmasını amaçlamıştır. Böylece İstanbul ili içerisinde
kazanımlara uygun arazi çalışması yapılabilecek örneklem alanları belirlenerek
bir uygulama açığı kapatılmış olacaktır. Arazi çalışmaları ile sınıf ortamında
teorik olarak anlatılan coğrafi bilgiler pratiğe dönüştürülmüş olur. Araştırmamız
da nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Veri
toplama tekniği olarak gözlem kullanılmıştır. Veriler örneklem yoluyla analiz
edilmiştir. Arazi çalışması planlamalarını yapmak öğretmenlere bırakılmıştır. Araştırmamızın
ana problemi coğrafya öğretim programında kazanımlara uygun arazi
çalışmalarının nerelerde yapılacağının belirtilmemesidir. Hangi kazanımlar için
arazi çalışmasının yürütüleceği coğrafya öğretim programında belirtilmiştir.
Daha sonra İstanbul ilinin coğrafi özellikleri dikkate alınarak örneklemler
belirlenmiştir. Belirlenen yerlerin konum bilgileri ayrıntılı olarak
belirtilmiş ve fotoğraflar çekilerek arazi çalışma sahaları gösterilmiştir.
Elde edilen bulgular İstanbul ilinde arazi çalışmasına uygun birçok konumun
olduğunu göstermektedir.
This research aims to plan the fieldwork that are suitable to the
outcomes in the geography-teaching program of high schools. In the end, by
determining locations in Istanbul city on which fieldwork can be carried out
that are suitable to these outcomes, an important practise gap will be filled
up. Geographical information that are theoretically mentioned in a classroom environment
will be transformed in to practise. In our research, document review which is
one of the qualitative research methods was adopted. Observation was used as
the data collection method. Data was analysed through sampling method. Planning
the schedule of the fieldwork will be up to the teachers. That, where fieldwork
suitable to outcomes within geography teaching programs will be carried out was
not mentioned previously, this case constitutes the main problem. For which
outcomes the fieldwork will be carried out is mentioned in the geography,
teaching program. Next, by taking the Istanbul’s geographical conditions in to
account, samples were determined. Location information of the determined lands
were identified in data land study fields were showed by photos taken before.
Data collected revels that there are many locations suitable for carrying out
geographical fieldwork.
Konular | Beşeri Coğrafya |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 37 |