Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA ÖĞRENCİLERE KAZANDIRILAN COĞRAFYA EĞİTİMİ

Yıl 2001, Sayı: 4, 87 - 100, 09.10.2013

Öz

Yapılan bilimsel araştırmalar ve çağdaş eğitim alanındaki uygulamalar,
nitelikli, sağlıklı ve istenilen davranışlara sahip nesiller yetiştirmek için
eğitime çok küçük yaşlarda başlanılması gerektiğini ortaya koymuştur.



Okul öncesi dönem çocuğun kişiliğinin şekillendiği ve temellerinin atıldığı
bir dönem olarak kabul edilmektedir. Bu dönemde çocuğa verilecek eğitim gelişme
seviyesine uygun, bireysel farklılıkları dikkate alan çocukta kendine güven ve
paylaşma duygusunu geliştiren sosyal ve potansiyel yeteneklerini ortaya çıkaran
bir eğitimdir.



Araştırmamızda Türkiye'de özellikle büyük şehirlerde ve sanayi merkezlerinde
okul öncesi kurumlarına olan talebin giderek arttığını, bunun artmasında
çalışan annelerin artmasının yanı sıra, tüm anne-babaların çocuklarının
bilinçli bakım ve eğitime duydukları ihtiyacın da önemli rol oynadığı tespit
edilmiştir.  



Okul öncesi eğitim programlarının ve öğretmenlerinin önemine değinerek bu
programlardaki coğrafya eğitiminin yerini araştırdığımız çalışmamızda, hayatın
her evresinde faydalanılan, günlük programda belirlenmiş, güncel hayata dönük
coğrafya bilgilerinin kazanıldığı gözlemlenmiştir. Buna göre; coğrafya
eğitimini amaçlayan konular ve öğrenciye sunulmasında kullanılan yöntemler
incelenerek, bunların yeterli olup olmadığı üzerinde durulmuş ve çözüm
önerileri sunulmuştur. 

Kaynakça

  • BENNETT, D.,-KIGHYLET, R.,-ERDOĞAN, F. -1998: 5-7 Yaş Çocukları İçin Çevremiz Dizisi (1-Hava, 2-Yağmur, 3-Gece ve Gündüz, 4-Dünya, 5-Ses, 6-Mevsimler, 7-Su, 8rAteş, 9-Evde, 10- Bahçede, 11-Kentte, 12-Kırda) YA-PA yay. İstanbul.
  • ÇİTLEMBİK Dergisi (7-Doğamız) Ana Sınıflar İçin, Öğün Yayınları, 1997, İstanbul.
  • GÜRBÜZLER, G., -CANAY, A.,-DELİOĞLU, M., -1997: Okul Öncesi Eğitim Kitapları (16-Gece-Gündüz Zaman, 28-Enerji Nedir?, 22- Gökyüzü ve Uzay Araçları, 25-Mekan ve Konum, 29-Ses ve Işık), Morpa Kültür Yay. İstanbul.
  • GÜRKAN, T., -1986: Öğretmen Tutumlarının Okul Öncesi Çocuklar Üzerindeki Etkileri, YA-PA 4. Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri, Ankara.
  • OKTAY, A.-KAMARAJ, I., -1996: Annelerin Okul Öncesi Eğitimcilerin Oyuncak Seçimleri, Mar. Üniv. Atatürk Eğit. Fak. II. Ulusal Eğit. Semp. BM, s. 96-107, İstanbul.
  • ÖZ, M. F., -1983: “Okul Öncesi Eğitim”, Cumhuriyet Döneminde Eğitim s. 235-260, MEB. Yay., İstanbul.
  • PITIRCIK Dergisi (1-Okulumuz, 2-Evimiz ve Ailemiz, 3- Ben ve Arkadaşlarım, 4-Çevremizde Kış, 5-Çevremizde Sonbahar, 6- Taşıtlar ve Trafik 7-Gökyüzü ve Haberleşme, 8- Çevremizde İlkbahar, 9-Hayvanlar ve Bitkiler, 10-Ders Yılı Sonu ve Yaz Mevsimi), Öğün Yayınları, İstanbul.
  • ÜLKÜER, N., -1993: Anasınıflarında Kalite ve Bölgelerarası Farklılıklar. Okul Öncesi Eğitimi 1. Semp., MEB. Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • ZEMBAT, R.,-BİLGİN, H. -1996: Okul Öncesi Eğitim Kurumlarmda Çalışan Öğretmenlerin Öğretmenlik Tutumlarının İncelenmesi. Mar. Üniv. Atatürk Eğit. Fak. II. Ulusal Eğit. Semp. Bild., s. 108- 119, İstanbul.
  • ALTINCI BEŞ YILLIK KALKINMA PLÂNI (1990-1994) -1990: DPT. Ankara.
  • ÇEVRE EĞİTİMİNİN KURUMSALLAŞMASI -1994: 2. Çevre Şurası Çalışma Belgesi, Çevre Bakanlığı, s. 200, İstanbul.
  • OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ -1977: UNESCO Türkiye Milli Komisyonu Yay. s. 40, Ankara.
  • OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ, -1993: Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • YEDİNCİ BEŞ YILLIK KALKINMA PLÂNI (1996-2000) -1995: DPT. Ankara.

Geographic Education Given to the Students in Preschool Education Program

Yıl 2001, Sayı: 4, 87 - 100, 09.10.2013

Öz

All scientific
researches and experiences in comtemperay education in early ages to create
mentally and physically healthy generations.

In this period
level of education is to be suitable for child’s age and his/her personal qualities;
thus self-confidence, sense of sharing, social and personal abilities are
maintained by only proper education.

In these
researches it is examined that especially in big cities and industrial centers
demand for foundations gıve pre-school education has recently increased; the
parents who understand the vitality of healthy nursing for their children and
increasing number of mothers who work are the main reasons of this increase.







In this research
we explain the vitality of pre-school education and qualified teachers. Our aim
was to find out the situation of geographic education in pre-school education.
The result is optimistic; it gives students practical and contemporary
knowledge of geography. Therefore, the aims of geographic education and the way
they are given to the students are searched. Also it is questioned whether
given education is enough or not, and some Solutions are offered. 

Kaynakça

  • BENNETT, D.,-KIGHYLET, R.,-ERDOĞAN, F. -1998: 5-7 Yaş Çocukları İçin Çevremiz Dizisi (1-Hava, 2-Yağmur, 3-Gece ve Gündüz, 4-Dünya, 5-Ses, 6-Mevsimler, 7-Su, 8rAteş, 9-Evde, 10- Bahçede, 11-Kentte, 12-Kırda) YA-PA yay. İstanbul.
  • ÇİTLEMBİK Dergisi (7-Doğamız) Ana Sınıflar İçin, Öğün Yayınları, 1997, İstanbul.
  • GÜRBÜZLER, G., -CANAY, A.,-DELİOĞLU, M., -1997: Okul Öncesi Eğitim Kitapları (16-Gece-Gündüz Zaman, 28-Enerji Nedir?, 22- Gökyüzü ve Uzay Araçları, 25-Mekan ve Konum, 29-Ses ve Işık), Morpa Kültür Yay. İstanbul.
  • GÜRKAN, T., -1986: Öğretmen Tutumlarının Okul Öncesi Çocuklar Üzerindeki Etkileri, YA-PA 4. Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri, Ankara.
  • OKTAY, A.-KAMARAJ, I., -1996: Annelerin Okul Öncesi Eğitimcilerin Oyuncak Seçimleri, Mar. Üniv. Atatürk Eğit. Fak. II. Ulusal Eğit. Semp. BM, s. 96-107, İstanbul.
  • ÖZ, M. F., -1983: “Okul Öncesi Eğitim”, Cumhuriyet Döneminde Eğitim s. 235-260, MEB. Yay., İstanbul.
  • PITIRCIK Dergisi (1-Okulumuz, 2-Evimiz ve Ailemiz, 3- Ben ve Arkadaşlarım, 4-Çevremizde Kış, 5-Çevremizde Sonbahar, 6- Taşıtlar ve Trafik 7-Gökyüzü ve Haberleşme, 8- Çevremizde İlkbahar, 9-Hayvanlar ve Bitkiler, 10-Ders Yılı Sonu ve Yaz Mevsimi), Öğün Yayınları, İstanbul.
  • ÜLKÜER, N., -1993: Anasınıflarında Kalite ve Bölgelerarası Farklılıklar. Okul Öncesi Eğitimi 1. Semp., MEB. Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • ZEMBAT, R.,-BİLGİN, H. -1996: Okul Öncesi Eğitim Kurumlarmda Çalışan Öğretmenlerin Öğretmenlik Tutumlarının İncelenmesi. Mar. Üniv. Atatürk Eğit. Fak. II. Ulusal Eğit. Semp. Bild., s. 108- 119, İstanbul.
  • ALTINCI BEŞ YILLIK KALKINMA PLÂNI (1990-1994) -1990: DPT. Ankara.
  • ÇEVRE EĞİTİMİNİN KURUMSALLAŞMASI -1994: 2. Çevre Şurası Çalışma Belgesi, Çevre Bakanlığı, s. 200, İstanbul.
  • OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ -1977: UNESCO Türkiye Milli Komisyonu Yay. s. 40, Ankara.
  • OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ, -1993: Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • YEDİNCİ BEŞ YILLIK KALKINMA PLÂNI (1996-2000) -1995: DPT. Ankara.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beşeri Coğrafya
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Ünlü

Yayımlanma Tarihi 9 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Ünlü, M. (2013). OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA ÖĞRENCİLERE KAZANDIRILAN COĞRAFYA EĞİTİMİ. Marmara Coğrafya Dergisi(4), 87-100.
AMA Ünlü M. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA ÖĞRENCİLERE KAZANDIRILAN COĞRAFYA EĞİTİMİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(4):87-100.
Chicago Ünlü, Mehmet. “OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA ÖĞRENCİLERE KAZANDIRILAN COĞRAFYA EĞİTİMİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 4 (Ekim 2013): 87-100.
EndNote Ünlü M (01 Ekim 2013) OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA ÖĞRENCİLERE KAZANDIRILAN COĞRAFYA EĞİTİMİ. Marmara Coğrafya Dergisi 4 87–100.
IEEE M. Ünlü, “OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA ÖĞRENCİLERE KAZANDIRILAN COĞRAFYA EĞİTİMİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 4, ss. 87–100, Ekim 2013.
ISNAD Ünlü, Mehmet. “OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA ÖĞRENCİLERE KAZANDIRILAN COĞRAFYA EĞİTİMİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 4 (Ekim 2013), 87-100.
JAMA Ünlü M. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA ÖĞRENCİLERE KAZANDIRILAN COĞRAFYA EĞİTİMİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:87–100.
MLA Ünlü, Mehmet. “OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA ÖĞRENCİLERE KAZANDIRILAN COĞRAFYA EĞİTİMİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 4, 2013, ss. 87-100.
Vancouver Ünlü M. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA ÖĞRENCİLERE KAZANDIRILAN COĞRAFYA EĞİTİMİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(4):87-100.