Yapılan bilimsel araştırmalar ve çağdaş eğitim alanındaki uygulamalar,
nitelikli, sağlıklı ve istenilen davranışlara sahip nesiller yetiştirmek için
eğitime çok küçük yaşlarda başlanılması gerektiğini ortaya koymuştur.
Okul öncesi dönem çocuğun kişiliğinin şekillendiği ve temellerinin atıldığı
bir dönem olarak kabul edilmektedir. Bu dönemde çocuğa verilecek eğitim gelişme
seviyesine uygun, bireysel farklılıkları dikkate alan çocukta kendine güven ve
paylaşma duygusunu geliştiren sosyal ve potansiyel yeteneklerini ortaya çıkaran
bir eğitimdir.
Araştırmamızda Türkiye'de özellikle büyük şehirlerde ve sanayi merkezlerinde
okul öncesi kurumlarına olan talebin giderek arttığını, bunun artmasında
çalışan annelerin artmasının yanı sıra, tüm anne-babaların çocuklarının
bilinçli bakım ve eğitime duydukları ihtiyacın da önemli rol oynadığı tespit
edilmiştir.
Okul öncesi eğitim programlarının ve öğretmenlerinin önemine değinerek bu
programlardaki coğrafya eğitiminin yerini araştırdığımız çalışmamızda, hayatın
her evresinde faydalanılan, günlük programda belirlenmiş, güncel hayata dönük
coğrafya bilgilerinin kazanıldığı gözlemlenmiştir. Buna göre; coğrafya
eğitimini amaçlayan konular ve öğrenciye sunulmasında kullanılan yöntemler
incelenerek, bunların yeterli olup olmadığı üzerinde durulmuş ve çözüm
önerileri sunulmuştur.
All scientific
researches and experiences in comtemperay education in early ages to create
mentally and physically healthy generations.
In this period
level of education is to be suitable for child’s age and his/her personal qualities;
thus self-confidence, sense of sharing, social and personal abilities are
maintained by only proper education.
In these
researches it is examined that especially in big cities and industrial centers
demand for foundations gıve pre-school education has recently increased; the
parents who understand the vitality of healthy nursing for their children and
increasing number of mothers who work are the main reasons of this increase.
In this research
we explain the vitality of pre-school education and qualified teachers. Our aim
was to find out the situation of geographic education in pre-school education.
The result is optimistic; it gives students practical and contemporary
knowledge of geography. Therefore, the aims of geographic education and the way
they are given to the students are searched. Also it is questioned whether
given education is enough or not, and some Solutions are offered.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Sayı: 4 |