Coğrafya ders kitapları, dersin
planlı bir şekilde işlenmesinde kullanılan önemli araçlardan biridir. İyi bir
coğrafya ders kitabı, aynı zamanda önemli bir kaynaktır. Coğrafya ders kitapları;
öğretmenlere güncel, doğru, konuya uygun ve geniş kapsamlı bilgiler sunar. Ders
kitabı, öğrencileri derse motive edecek şekilde tasarlanmalıdır. İyi planlanmış
bir coğrafya ders kitabı kullanım kurallarını da vermesi gerekmektedir. Böylece
öğrenciler aradıkları konuya rahat bir şekilde ulaşabilirler ve kendilerinden
istenilenleri anlayabilirler. Coğrafya ders kitapları bu tarzda hazırlanırsa,
öğrenciler kitapta yer alan konulardan haberdar olurlar, hangi konunun nerede
ve nasıl bulunacağını bilirler. Öğrencilerin kendilerine olan güveni artar.
The geography textbook can either be a
professionally set of lessons plans that form a scheme of work, or it can be a
source of additional material. A good geography textbook is a resource, albeit
the most important resource. It should provide teachers with up to date,
accurate, relevant and wide ranging data and be presented in a way that should
generate interest and motivate pupils. A well structured geography textbook
imposes its own discipline. Students can see where they are going and know what
is expected of them. This should, in tum, increase their awareness of the
subject and confidence in themselves.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Sayı: 5 |