ÖZET
Günümüz eğitim dünyasında, öğrenme ve öğretme ile ilgili
paradigmada köklü, derin ve hızlı bir değişiklik yaşanmaya başlamıştır. Bu doğrultuda eğitim programlarını oluşturma, düzenleme çalışmaları, insan öğrenmesini anlamaya büyük bir ilgi göstermektedir. Bu ilginin temel nedeni öğrenmeyle ilgili araştırma sonuçlarının doğrudan ve dolaylı olarak eğitim
ortamlarını ve eğitim programlarının yapısını farklılaştırmasında yatmaktadır. Bu bağlamda, Türkiye’de MEB tarafından öğretmenlere eğitim ortamlarını düzenlemede zaman zaman bir takım yönlendirmelerde bulunulmakta, eğitim reformu adı altında eğitim programları değiştirilmektedir. Yenilenen Coğrafya Eğitim programlarında değişimin ana yapısını, Vygostky’nin sosyal yapılandırmacılık başta olmak üzere eleştirel düşünme, probleme dayalı
öğrenme, araştırmaya dayalı öğrenme, işbirliğine dayalı öğrenme, öğrenme stilleri, esnek öğrenme, yaratıcı düşünme, proje temelli öğrenme modelleri öncülük etmektedir. Türkiye’ de değişmekte olan coğrafya öğretimini, eğitim programlarını ve öğrenme öğretme sürecinin temellerini nelerin oluşturduğunu anlamanın coğrafya öğretimine önemli bir katkı sağlayacağı ortadadır. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı, son yıllarda dünya’da güçlü etkileri olan Coğrafya eğitim programlarının yapısında da yer alan ve öğrenme öğretme
sürecini önemli ölçüde değiştiren yapılandırmacı öğrenme yaklaşımın ne olduğunu ortaya koymaktır.
Anahtar Kelimeler: Öğrenme Yaklaşımları, Coğrafya Öğretimi, CoğrafyaEğitim Programları, Sınıf Ortamı, Öğretmen Yetiştirme, Eğitim Sosyolojisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Sayı: 10 |