BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2004, Sayı: 10, - , 20.09.2013

Öz

-

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2004, Sayı: 10, - , 20.09.2013

Öz

ÖZET:

Sosyal bir varlık olan insan çevresiyle iletişim kurmak
durumundadır. Günlük konuşma diline kadar girmiş olan “empati” özellikle iletişim gerek felsefe, gerekse psikolojı alanlarında üzerinde durulan önemli kavramlardandır. Yalın bir ifade ile empati; Bir kişinin kendisini karşındaki kişinin yerine koyması onun kendine özgü dünyasını, duygu ve düşüncelerini tam olarak anlayabilme çabasıdır. Günlük yaşamımızda oldukça büyük bir öneme sahiptir. Öğretmen öğrencisiyle, doktor hastasıyla, aynı cins arkadaşlar veya karşı cins arkadaşlarıyla, anne-baba çocuklarıyla eşler birbirleriyle kurdukları empatik iletişim şüphesiz kişilerin karşısındakilerle
daha fazla psikolojik paylaşımın yaşandığı, sağlıklı ve uyumlu ilşkiler kurup, sürdürmelerini sağlayacaktır. Bu nedenle insanların günlük yaşamlarında birbirleriyle ne düzeyde ve sıklıkla empati kurduklarının araştırılmasında yarar vardır.

AmaçÜniversite öğrencilerinin kişilerarası ilşkilerde (Cinsiyet,
uyruk ve Eğitim Fakültesi alanlarında öğrenim gören bireyler) empati becerisini kullanmaları arasında anlamlı bir fark varmıdır? Diye arastırılmıştır.

Bu araştırmanın evrenini 2003-2004 öğretim yılında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetindeki (KKTC) Gazi Mağusa ilçesinde bulunan Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) Eğitim Fakültesi (n=100)ve Lefkoşa ilçesinde bulunan Yakın Doğu Üniversitesi(YDÜ), Eğitim Fakültesinde (n=100)okuyan öğrenciler oluşturmaktadır

Üniversite öğrencileri rastgele seçildikten sonra tabakalama sistemi ile derecelendirilmiştir, 200 anket formu dağıtılmış daha sonra formlar toplanarak hiçbir yanıltma hatasına rastlanmamış ve araştırma 200 öğrenciden oluşan örneklem grubuyla gerçekleştirilmiştir.

Araştırmada öğrencilerin empati kurma bacari düzeylerini belirlemek için Dökmen (1988) tarafından geliştirilmiş Empati Becerileri Ölçeği kullanılmıştır.

Bu çalışmada, Üniversite öğrencilerinin Empatik Beceri düzeyleri arasındaki ilşkinin incelenmesi amacıyla istatistik uzmanlarının görüşleri doğrultusunda T-Test, yüzdelik hesaplaması, ANOVA ve Scheffe gibi istatiksel teknikler kullanarak analiz edilmiştir.

Anahtar Kelimeler: Empati beceri ölçeği

ABASTRACT:

As a social being, individuals have to communicate with their
environment. The concept empathy has become one of the widely used words in everyday language and one of the most important terminology not only incommunucation but also in the fields of philosophy and psychology. The concept empathy can simply be defined as one putting oneself in to the place
of the other to be able to understand the other person’s world, his feelings and thoughts completely. It has gained a very important role in everyday life. The empathic communication will undoubtfully enable the teacher and his
students, the doctor and his patients, friends of same and opposite sex, parents and their kids,as well as wife and husband to establish a healthier, harmonious and longer relationship since it provides more psychological sharing.Therefore it is worth investigating the level and the frequency of empathy, individuals establish with each other in every day life. The purpose of the study is to investigate whether there is significant difference in the university students’ use of empathy in their interpersonal relationship with each other.

The sample population of the study is composed of 100 education students from the Faculty of Education at Eastern Mediterranean University and 100 education students from the Faculty of Education at Near East University in TRNC. The sample population has been randomly selected and been graded through stratification system. To determine the emphaty aptitude level of the students; the emphaty aptitude test developed by Dokmen ( 1988) has been adopted in this study. The findings of the study were analyzed through T-Test, ANOVA and Scheffee statistical methods.

Key Word: Empathy, emphaty aptitude test.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sibel Dinçyürek

Yayımlanma Tarihi 20 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Dinçyürek, S. (2013). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi(10).
AMA Dinçyürek S. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(10).
Chicago Dinçyürek, Sibel. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 10 (Ekim 2013).
EndNote Dinçyürek S (01 Ekim 2013) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi 10
IEEE S. Dinçyürek, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 10, Ekim 2013.
ISNAD Dinçyürek, Sibel. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 10 (Ekim 2013).
JAMA Dinçyürek S. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013.
MLA Dinçyürek, Sibel. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 10, 2013.
Vancouver Dinçyürek S. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(10).