-
Bu çalışmada, ilköğretim öğrencilerinin yeryüzünde sıcaklığın
dağılışına etki eden faktörlerle ilgili algılamaları incelenmektedir. Araştırmanın
örneklemini, Bursa’daki ilköğretim okullarından seçilen 250 sekizinci sınıf
öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracının
okullardaki uygulaması 2005 yılı Ekim ayında gerçekleştirilmiştir. Çoktan
seçmeli sorulardan oluşan veri toplama aracından elde edilen verileri
analizinde SPSS kullanılmıştır. Veri toplama aracı bir bütün olarak
değerlendirildiğinde, öğrencilerin ortalama olarak %44,4 oranında doğru
algılamaya ve %37,7 oranında yanlış algılamaya sahip oldukları
görülmektedir. Özellikle günün en sıcak zamanıyla ve özel konumun sıcaklığa
etkisiyle ilgili yanlış algılamalar çoğunluktadır. Sonuç olarak, öğrencilerin
yeryüzünde sıcaklığın dağılışına etki eden faktörlerle ilgili algılamalarının
yeterli düzeyde olmadığı düşünülmektedir.
İlköğretim öğrencileri sıcaklık coğrafya öğrencilerin algılamaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 13 |