-
İlk ve ortaöğretim coğrafya derslerinin en önemli amaçlarından birisi
beceri geliştirmedir. Son yıllarda Türkiye’nin de içinde bulunduğu pek çok ülkenin
programında da görülebileceği üzere, coğrafyanın diğer bilimlerden ayrı, kendine
özgü olarak öğrencilerde geliştirmek istediği bir takım beceriler vardır. Bunlar
içinde en önemlilerinden biri “Coğrafi Sorgulama Becerisi”dir. Bu beceri kısaca,
yeryüzündeki olay ve nesnelerin coğrafya biliminin bakış açısına göre ele alınması
şeklinde tarif edilebilir. Öğrencilerin kısaca merak duygusunu ön plana çıkararak,
etraflarındaki coğrafi olay ve nesneler ile ilgilenmeleri ve bunlar hakkında coğrafi
soru sormaları ve bu soruların cevaplarını sistemli olarak araştırmalarını konu
edinen coğrafi sorgulamanın bir alışkanlık haline getirilmesi, öğrencilere sadece
ilk ve ortaöğretimde değil, üniversite eğitim süreci ve sonrasında da büyük faydalar
sağlayacaktır. Bu alışkanlığın sağlanması sırasında öğrenciler, bir yandan çeşitli
problemlere kalıcı çözüm yolları geliştirirken diğer yandan da bilgi kaynaklarına
ulaşma, veri toplama ve analiz etmede gerekli araç-gereç ve teknolojileri kullanma,
bireysel ve toplu çalışma, fikir yürütme, yeni bilgiler üretme ve sonuç çıkarma gibi
becerilerini de geliştirmiş olurlar. Bu çalışmada öncelikle bir sistem dahilinde
coğrafi sorgulama ve aşamaları, sonrasında da bunun coğrafya derslerinde
uygulanışı ile ilgili örnekler üzerinde durulacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 14 |