-
Bu çalışmada, ilköğretim öğrencilerinin mevsimlerin oluşumuyla ilgili
fikirlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Bursa’daki
ilköğretim okullarından seçilen 250 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.
Araştırmada kullanılan veri toplama aracının okullardaki uygulaması 2006 yılı
Ekim ayında gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracında öğrencilerin doğru,
yanlış ve bilmiyorum seçeneklerinden birini işaretleyebilecekleri on beş ifade
yer almaktadır. Verilerin analizinde SPSS kullanılmıştır. Sonuç olarak,
ilköğretim öğrencilerinin mevsimlerin oluşumuyla ilgili olarak bilimsel açıdan
doğru kabul edilmeyen fikirlere ve kavram yanılgılarına sahip oldukları tespit
edilmiştir. Özellikle öğrenciler mevsimlerin oluşumuyla ilgili uzaklık teorisine
sahiptir. Diğer sonuçlar araştırmada detaylı olarak açıklanmıştır
İlköğretim öğrencileri mevsimler öğrencilerin fikirleri kavram yanılgıları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 14 |