BibTex RIS Cite

-

Year 2006, Issue: 14, 107 - 120, 26.09.2013

Abstract

-

References

  • Atalay, İbrahim, 1994, Genel Fiziki Coğrafya, Ege Üniversitesi Basımevi, 3. Baskı, İzmir.
  • Atasoy, Emin, 2004Coğrafya Bilimi ve Coğrafya Öğretimine Giriş, Ezgi Kitapevi, Bursa,
  • Barnett, Michael; Morran, Judy, 2002, Addressing children's alternative frameworks of the Moon's phases and eclipses, International Journal of Science Education, vol. 24 (8), p.859-879.
  • Başıbüyük, Adem - Doğar, Çetin - Gürses, Ahmet - Yazıcı, Hakkı, 2004, Yüksek Öğrenim Öğrencilerinin Hava ve İklim Olaylarını Anlama Seviyeleri ve Kavram Yanılgıları, Milli Eğitim Dergisi, sayı:162 (Bahar), Ankara.
  • Baydil, Emin, 2002, Coğrafyaya Giriş, PegemA Yayıncılık: 5. Baskı, Ankara.
  • Doğanay, Hayati, 1999, Coğrafya’ya Giriş, Çizgi Kitapevi, Konya,
  • Elibüyük, Mesut, 1995, Matematik Coğrafya, Ekol Yayınevi, Ankara.
  • Henriques, Laura, Children's Misconceptions About Weather: A Review of the Literature, The Annual Meeting of the National Association of Research in Science Teaching, New Orleans, LA, 2000, (http://www.csulb.edu/~lhenriqu/NARST2000.htm)
  • Simonelli, Glenn,The Cause of the Earth's Seasons, California Institute of Technology, 2004, The PUMAS Collection (http://pumas.jpl.nasa.gov) http://heawww.harvard.edu/ECT/the_book/Chap2/Chapter2.html 22,08, 2006
  • Fredericks, Anthony D; Cheesebrough, Dean L., 1998, Science for All Children: Elementary School Methods, Waweland Pres, ISBN 1-57766-001-3, United States of America.
  • Kikas, Eve, University Students' Conceptions of Different Physical Phenomena, Journal of Adult Development, Vol.10, No.3, 139-150, 2003 Plait, Phil. Bad Astronomy Misconceptions. (http://www.badastronomy.com/ bad/misc/seasons.html)
  • Salierno, Christina; Edelson, Daniel; Sherin, Bruce, 2005, The Development of Student Conceptions of the Earth-Sun Relationship in an Inquiry-Based Curriculum, Journal of Geoscience Education, 53 (4), 422-431, September.
  • Stahly, Laura L.; Krockover, Gerald H.; Shepardson,Daniel P., 1999, Third grade students' ideas about the lunar phases, Journal of Research in Science Teaching, vol. 36 (2), 159-177.
  • Şahin, Cemalettin, 1998, Coğrafyaya Giriş, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
  • Şimşek, Ali, 2004, Önbilgi, Eğitimde Bireysel Farklılıklar, Ed: Yıldız Kuzgun, Deniz Deryakulu, Nobel Yayın, Ankara.
  • Trumper, Ricardo, 2001, A Cross_College Age Study of Science and Nonscience Students' Conceptions of Basic Astronomy Concepts in Preservice Training for High-School Teachers, Journal of Science Education and Technology, Vol.10, No.2.
  • Karamustafaoğlu, Sevilay; Ayas, Alipaşa; Coştu, Bayram, 2002, Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çözeltiler Konusundaki Kavram Yanılgıları ve Bu Yanılgıların Kavram Haritası Tekniği ile Giderilmesi, V.Ulusal Fen Bil. ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara. (http://www.fedu.metu.edu.tr/ ufbmek5/b_kitabi/PDF/Kimya/Bildiri/t151d.pdf)
  • Nakiboğlu, Canan; Bülbül, Berna, 2000, Orta Öğretim Kimya Derslerinde Yapısalcı Öğrenme Kuramı Çerçevesinde “Çekirdek Kimyası” Ünitesinin Öğretimi, BAÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2 (1), 76-87.
  • Özmen, Haluk; Demircioğlu, Gökhan, 2003, Asitler ve Bazlar Konusundaki Öğrenci Yanlış Anlamalarının Değerlendirilmesinde Kavramsal Değişim Metinlerinin Etkisi, Milli Eğitim Dergisi, sayı 159, (http://yayim. meb.gov.tr/ yayimlar/159/ozmen-demircioglu. htm)
  • Öztürk, Mustafa, 2002, Eğitim, Öğretim ve İnternet: İnternet’e Dayalı Eğitime Constructivist Bir Bakış, (http://www.inet-tr.org.tr/ inetconf6/yazismalar/Oct/att-0205/01-internet_ve _egitimbildiri_metni.htm).
  • Yazıcı, Hakkı - Samancı, Osman, 2003, İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Ders Konuları ile İlgili Bazı Kavramları Anlama Düzeyleri, MEB. Dergisi, Sayı:158, Ankara.

İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEVSİMLERİN OLUŞUMUYLA İLGİLİ FİKİRLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2006, Issue: 14, 107 - 120, 26.09.2013

Abstract

Bu çalışmada, ilköğretim öğrencilerinin mevsimlerin oluşumuyla ilgili
fikirlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Bursa’daki
ilköğretim okullarından seçilen 250 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.
Araştırmada kullanılan veri toplama aracının okullardaki uygulaması 2006 yılı
Ekim ayında gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracında öğrencilerin doğru,
yanlış ve bilmiyorum seçeneklerinden birini işaretleyebilecekleri on beş ifade
yer almaktadır. Verilerin analizinde SPSS kullanılmıştır. Sonuç olarak,
ilköğretim öğrencilerinin mevsimlerin oluşumuyla ilgili olarak bilimsel açıdan
doğru kabul edilmeyen fikirlere ve kavram yanılgılarına sahip oldukları tespit
edilmiştir. Özellikle öğrenciler mevsimlerin oluşumuyla ilgili uzaklık teorisine
sahiptir. Diğer sonuçlar araştırmada detaylı olarak açıklanmıştır

References

  • Atalay, İbrahim, 1994, Genel Fiziki Coğrafya, Ege Üniversitesi Basımevi, 3. Baskı, İzmir.
  • Atasoy, Emin, 2004Coğrafya Bilimi ve Coğrafya Öğretimine Giriş, Ezgi Kitapevi, Bursa,
  • Barnett, Michael; Morran, Judy, 2002, Addressing children's alternative frameworks of the Moon's phases and eclipses, International Journal of Science Education, vol. 24 (8), p.859-879.
  • Başıbüyük, Adem - Doğar, Çetin - Gürses, Ahmet - Yazıcı, Hakkı, 2004, Yüksek Öğrenim Öğrencilerinin Hava ve İklim Olaylarını Anlama Seviyeleri ve Kavram Yanılgıları, Milli Eğitim Dergisi, sayı:162 (Bahar), Ankara.
  • Baydil, Emin, 2002, Coğrafyaya Giriş, PegemA Yayıncılık: 5. Baskı, Ankara.
  • Doğanay, Hayati, 1999, Coğrafya’ya Giriş, Çizgi Kitapevi, Konya,
  • Elibüyük, Mesut, 1995, Matematik Coğrafya, Ekol Yayınevi, Ankara.
  • Henriques, Laura, Children's Misconceptions About Weather: A Review of the Literature, The Annual Meeting of the National Association of Research in Science Teaching, New Orleans, LA, 2000, (http://www.csulb.edu/~lhenriqu/NARST2000.htm)
  • Simonelli, Glenn,The Cause of the Earth's Seasons, California Institute of Technology, 2004, The PUMAS Collection (http://pumas.jpl.nasa.gov) http://heawww.harvard.edu/ECT/the_book/Chap2/Chapter2.html 22,08, 2006
  • Fredericks, Anthony D; Cheesebrough, Dean L., 1998, Science for All Children: Elementary School Methods, Waweland Pres, ISBN 1-57766-001-3, United States of America.
  • Kikas, Eve, University Students' Conceptions of Different Physical Phenomena, Journal of Adult Development, Vol.10, No.3, 139-150, 2003 Plait, Phil. Bad Astronomy Misconceptions. (http://www.badastronomy.com/ bad/misc/seasons.html)
  • Salierno, Christina; Edelson, Daniel; Sherin, Bruce, 2005, The Development of Student Conceptions of the Earth-Sun Relationship in an Inquiry-Based Curriculum, Journal of Geoscience Education, 53 (4), 422-431, September.
  • Stahly, Laura L.; Krockover, Gerald H.; Shepardson,Daniel P., 1999, Third grade students' ideas about the lunar phases, Journal of Research in Science Teaching, vol. 36 (2), 159-177.
  • Şahin, Cemalettin, 1998, Coğrafyaya Giriş, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
  • Şimşek, Ali, 2004, Önbilgi, Eğitimde Bireysel Farklılıklar, Ed: Yıldız Kuzgun, Deniz Deryakulu, Nobel Yayın, Ankara.
  • Trumper, Ricardo, 2001, A Cross_College Age Study of Science and Nonscience Students' Conceptions of Basic Astronomy Concepts in Preservice Training for High-School Teachers, Journal of Science Education and Technology, Vol.10, No.2.
  • Karamustafaoğlu, Sevilay; Ayas, Alipaşa; Coştu, Bayram, 2002, Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çözeltiler Konusundaki Kavram Yanılgıları ve Bu Yanılgıların Kavram Haritası Tekniği ile Giderilmesi, V.Ulusal Fen Bil. ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara. (http://www.fedu.metu.edu.tr/ ufbmek5/b_kitabi/PDF/Kimya/Bildiri/t151d.pdf)
  • Nakiboğlu, Canan; Bülbül, Berna, 2000, Orta Öğretim Kimya Derslerinde Yapısalcı Öğrenme Kuramı Çerçevesinde “Çekirdek Kimyası” Ünitesinin Öğretimi, BAÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2 (1), 76-87.
  • Özmen, Haluk; Demircioğlu, Gökhan, 2003, Asitler ve Bazlar Konusundaki Öğrenci Yanlış Anlamalarının Değerlendirilmesinde Kavramsal Değişim Metinlerinin Etkisi, Milli Eğitim Dergisi, sayı 159, (http://yayim. meb.gov.tr/ yayimlar/159/ozmen-demircioglu. htm)
  • Öztürk, Mustafa, 2002, Eğitim, Öğretim ve İnternet: İnternet’e Dayalı Eğitime Constructivist Bir Bakış, (http://www.inet-tr.org.tr/ inetconf6/yazismalar/Oct/att-0205/01-internet_ve _egitimbildiri_metni.htm).
  • Yazıcı, Hakkı - Samancı, Osman, 2003, İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Ders Konuları ile İlgili Bazı Kavramları Anlama Düzeyleri, MEB. Dergisi, Sayı:158, Ankara.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Seçil Alkış This is me

Publication Date September 26, 2013
Published in Issue Year 2006 Issue: 14

Cite

APA Alkış, S. (2013). İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEVSİMLERİN OLUŞUMUYLA İLGİLİ FİKİRLERİNİN İNCELENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi(14), 107-120.
AMA Alkış S. İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEVSİMLERİN OLUŞUMUYLA İLGİLİ FİKİRLERİNİN İNCELENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi. October 2013;(14):107-120.
Chicago Alkış, Seçil. “İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEVSİMLERİN OLUŞUMUYLA İLGİLİ FİKİRLERİNİN İNCELENMESİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, no. 14 (October 2013): 107-20.
EndNote Alkış S (October 1, 2013) İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEVSİMLERİN OLUŞUMUYLA İLGİLİ FİKİRLERİNİN İNCELENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi 14 107–120.
IEEE S. Alkış, “İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEVSİMLERİN OLUŞUMUYLA İLGİLİ FİKİRLERİNİN İNCELENMESİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, no. 14, pp. 107–120, October 2013.
ISNAD Alkış, Seçil. “İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEVSİMLERİN OLUŞUMUYLA İLGİLİ FİKİRLERİNİN İNCELENMESİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 14 (October 2013), 107-120.
JAMA Alkış S. İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEVSİMLERİN OLUŞUMUYLA İLGİLİ FİKİRLERİNİN İNCELENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:107–120.
MLA Alkış, Seçil. “İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEVSİMLERİN OLUŞUMUYLA İLGİLİ FİKİRLERİNİN İNCELENMESİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, no. 14, 2013, pp. 107-20.
Vancouver Alkış S. İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEVSİMLERİN OLUŞUMUYLA İLGİLİ FİKİRLERİNİN İNCELENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(14):107-20.