BibTex RIS Cite

-

Year 2007, Issue: 16, 43 - 52, 26.09.2013

Abstract

-

References

  • Aşıcı, H.,1994, İlköğretim Uygulamasına Geçilen Okullarda Ortaya Çıkan Problemler, Çağdaş Eğitim.
  • Başaran, İ.E. ,1994, Türkiye Eğitim Sistemi, Ankara.
  • Bolayır, F.,1994, Milli Eğitim ile İlgili Mevzuat, C:I Bolayır Yay., Ankara.
  • MEB, 1997, Sekiz Yıllık Kesintisiz Zorunlu İlköğretim Uygulaması ile İlgili Sorular ve Cevaplar, Ankara.
  • Resmi Gazete 1983, sayı 18192; 1997, sayı 23084.
  • MEB,1999, Sayısal Veriler, Ankara.

OKS COĞRAFYA SORULARININ İLKÖĞRETİM COĞRAFYA KONULARINA GÖRE DAĞILIMININ İNCELENMESİ

Year 2007, Issue: 16, 43 - 52, 26.09.2013

Abstract

Araştırmada, son 10 yıla ait OKS coğrafya sorularının ilköğretim
coğrafya konularına göre dağılımının incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca Sosyal
bilgiler programındaki coğrafya konuları ile OKS coğrafya sorularının
ağırlıkları karşılaştırılmıştır. Ders programındaki coğrafya konuları ile OKS
coğrafya sorularının dağılımlarında bazı uyumsuzluklar dikkati çekmektedir.
Örneğin coğrafi konum konusunun OKS’deki ağırlığı programdaki ağırlığının
yaklaşık 5 katıdır. “Türk Dünyası ve Yurdumuzun komşuları” konusuna
programda coğrafya konuları içinde ayrılan pay %19,5 olmasına rağmen bu
konuyla ilgili olarak OKS’de son 10 yılda hiç soru sorulmamıştır. Diğer
sonuçlar araştırmada detaylı olarak açıklanmıştır.

References

  • Aşıcı, H.,1994, İlköğretim Uygulamasına Geçilen Okullarda Ortaya Çıkan Problemler, Çağdaş Eğitim.
  • Başaran, İ.E. ,1994, Türkiye Eğitim Sistemi, Ankara.
  • Bolayır, F.,1994, Milli Eğitim ile İlgili Mevzuat, C:I Bolayır Yay., Ankara.
  • MEB, 1997, Sekiz Yıllık Kesintisiz Zorunlu İlköğretim Uygulaması ile İlgili Sorular ve Cevaplar, Ankara.
  • Resmi Gazete 1983, sayı 18192; 1997, sayı 23084.
  • MEB,1999, Sayısal Veriler, Ankara.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ali Özel This is me

Mustafa Taylan This is me

Mustafa Taylan This is me

Publication Date September 26, 2013
Published in Issue Year 2007 Issue: 16

Cite

APA Özel, A., Taylan, M., & Taylan, M. (2013). OKS COĞRAFYA SORULARININ İLKÖĞRETİM COĞRAFYA KONULARINA GÖRE DAĞILIMININ İNCELENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi(16), 43-52.
AMA Özel A, Taylan M, Taylan M. OKS COĞRAFYA SORULARININ İLKÖĞRETİM COĞRAFYA KONULARINA GÖRE DAĞILIMININ İNCELENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi. October 2013;(16):43-52.
Chicago Özel, Ali, Mustafa Taylan, and Mustafa Taylan. “OKS COĞRAFYA SORULARININ İLKÖĞRETİM COĞRAFYA KONULARINA GÖRE DAĞILIMININ İNCELENMESİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, no. 16 (October 2013): 43-52.
EndNote Özel A, Taylan M, Taylan M (October 1, 2013) OKS COĞRAFYA SORULARININ İLKÖĞRETİM COĞRAFYA KONULARINA GÖRE DAĞILIMININ İNCELENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi 16 43–52.
IEEE A. Özel, M. Taylan, and M. Taylan, “OKS COĞRAFYA SORULARININ İLKÖĞRETİM COĞRAFYA KONULARINA GÖRE DAĞILIMININ İNCELENMESİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, no. 16, pp. 43–52, October 2013.
ISNAD Özel, Ali et al. “OKS COĞRAFYA SORULARININ İLKÖĞRETİM COĞRAFYA KONULARINA GÖRE DAĞILIMININ İNCELENMESİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 16 (October 2013), 43-52.
JAMA Özel A, Taylan M, Taylan M. OKS COĞRAFYA SORULARININ İLKÖĞRETİM COĞRAFYA KONULARINA GÖRE DAĞILIMININ İNCELENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:43–52.
MLA Özel, Ali et al. “OKS COĞRAFYA SORULARININ İLKÖĞRETİM COĞRAFYA KONULARINA GÖRE DAĞILIMININ İNCELENMESİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, no. 16, 2013, pp. 43-52.
Vancouver Özel A, Taylan M, Taylan M. OKS COĞRAFYA SORULARININ İLKÖĞRETİM COĞRAFYA KONULARINA GÖRE DAĞILIMININ İNCELENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(16):43-52.