BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2007, Sayı: 16, 43 - 52, 26.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Aşıcı, H.,1994, İlköğretim Uygulamasına Geçilen Okullarda Ortaya Çıkan Problemler, Çağdaş Eğitim.
  • Başaran, İ.E. ,1994, Türkiye Eğitim Sistemi, Ankara.
  • Bolayır, F.,1994, Milli Eğitim ile İlgili Mevzuat, C:I Bolayır Yay., Ankara.
  • MEB, 1997, Sekiz Yıllık Kesintisiz Zorunlu İlköğretim Uygulaması ile İlgili Sorular ve Cevaplar, Ankara.
  • Resmi Gazete 1983, sayı 18192; 1997, sayı 23084.
  • MEB,1999, Sayısal Veriler, Ankara.

OKS COĞRAFYA SORULARININ İLKÖĞRETİM COĞRAFYA KONULARINA GÖRE DAĞILIMININ İNCELENMESİ

Yıl 2007, Sayı: 16, 43 - 52, 26.09.2013

Öz

Araştırmada, son 10 yıla ait OKS coğrafya sorularının ilköğretim
coğrafya konularına göre dağılımının incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca Sosyal
bilgiler programındaki coğrafya konuları ile OKS coğrafya sorularının
ağırlıkları karşılaştırılmıştır. Ders programındaki coğrafya konuları ile OKS
coğrafya sorularının dağılımlarında bazı uyumsuzluklar dikkati çekmektedir.
Örneğin coğrafi konum konusunun OKS’deki ağırlığı programdaki ağırlığının
yaklaşık 5 katıdır. “Türk Dünyası ve Yurdumuzun komşuları” konusuna
programda coğrafya konuları içinde ayrılan pay %19,5 olmasına rağmen bu
konuyla ilgili olarak OKS’de son 10 yılda hiç soru sorulmamıştır. Diğer
sonuçlar araştırmada detaylı olarak açıklanmıştır.

Kaynakça

  • Aşıcı, H.,1994, İlköğretim Uygulamasına Geçilen Okullarda Ortaya Çıkan Problemler, Çağdaş Eğitim.
  • Başaran, İ.E. ,1994, Türkiye Eğitim Sistemi, Ankara.
  • Bolayır, F.,1994, Milli Eğitim ile İlgili Mevzuat, C:I Bolayır Yay., Ankara.
  • MEB, 1997, Sekiz Yıllık Kesintisiz Zorunlu İlköğretim Uygulaması ile İlgili Sorular ve Cevaplar, Ankara.
  • Resmi Gazete 1983, sayı 18192; 1997, sayı 23084.
  • MEB,1999, Sayısal Veriler, Ankara.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Özel Bu kişi benim

Mustafa Taylan Bu kişi benim

Mustafa Taylan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Özel, A., Taylan, M., & Taylan, M. (2013). OKS COĞRAFYA SORULARININ İLKÖĞRETİM COĞRAFYA KONULARINA GÖRE DAĞILIMININ İNCELENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi(16), 43-52.
AMA Özel A, Taylan M, Taylan M. OKS COĞRAFYA SORULARININ İLKÖĞRETİM COĞRAFYA KONULARINA GÖRE DAĞILIMININ İNCELENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(16):43-52.
Chicago Özel, Ali, Mustafa Taylan, ve Mustafa Taylan. “OKS COĞRAFYA SORULARININ İLKÖĞRETİM COĞRAFYA KONULARINA GÖRE DAĞILIMININ İNCELENMESİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 16 (Ekim 2013): 43-52.
EndNote Özel A, Taylan M, Taylan M (01 Ekim 2013) OKS COĞRAFYA SORULARININ İLKÖĞRETİM COĞRAFYA KONULARINA GÖRE DAĞILIMININ İNCELENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi 16 43–52.
IEEE A. Özel, M. Taylan, ve M. Taylan, “OKS COĞRAFYA SORULARININ İLKÖĞRETİM COĞRAFYA KONULARINA GÖRE DAĞILIMININ İNCELENMESİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 16, ss. 43–52, Ekim 2013.
ISNAD Özel, Ali vd. “OKS COĞRAFYA SORULARININ İLKÖĞRETİM COĞRAFYA KONULARINA GÖRE DAĞILIMININ İNCELENMESİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 16 (Ekim 2013), 43-52.
JAMA Özel A, Taylan M, Taylan M. OKS COĞRAFYA SORULARININ İLKÖĞRETİM COĞRAFYA KONULARINA GÖRE DAĞILIMININ İNCELENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:43–52.
MLA Özel, Ali vd. “OKS COĞRAFYA SORULARININ İLKÖĞRETİM COĞRAFYA KONULARINA GÖRE DAĞILIMININ İNCELENMESİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 16, 2013, ss. 43-52.
Vancouver Özel A, Taylan M, Taylan M. OKS COĞRAFYA SORULARININ İLKÖĞRETİM COĞRAFYA KONULARINA GÖRE DAĞILIMININ İNCELENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(16):43-52.