BibTex RIS Cite

-

Year 2007, Issue: 16, 131 - 140, 26.09.2013

Abstract

-

References

  • Alkış, S. (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Rüzgârların Esme Yönünün Gösterildiği Şekilleri Algılama Biçimleri, XV. Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla.
  • Atalay, İ. (1994). Genel Fiziki Coğrafya, Ege Üniv. Basımevi, İzmir.
  • Atalay, İ. (2001) Genel Fiziki Coğrafya, Ege Üniv. Basımevi, İzmir.
  • Atalay, İ. (2004). Doğa Bilimleri Sözlüğü, Meta Basım, İzmir.
  • Dove, J. (2002). Immaculate Misconceptions, The Geographical Association.
  • Erinç, S. (1996). Klimatoloji ve Metodları, Alfa Basım Yayım, İstanbul.
  • Erol, O. (1988). Genel Klimatoloji, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • İlköğretim Hayat Bilgisi 2 Ders Kitabı, Tekışık yayıncılık A.Ş., Ankara, 2002.
  • İlköğretim Fen Bilgisi 4 Ders Kitabı, MEB Ders Kitapları, İstanbul, 2003.
  • İlköğretim Fen Bilgisi 5 Ders Kitabı, Milli Eğitim Bakanlığı, İstanbul, 2002.
  • İlköğretim Sosyal Bilgiler 4, MEB Devlet Kitapları, İstanbul, 2001.
  • İlköğretim Sosyal Bilgiler 5, MEB Devlet Kitapları, İstanbul- 2001.
  • İlköğretim Sosyal Bilgiler 4, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 2005.
  • İlköğretim Sosyal Bilgiler 5, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 2005.
  • New Unesco Source Book for Science Teaching (1989). Unesco.
  • Kadıoğlu, M. (2005). http://www.biltek.tubitak.gov.tr adresinden 14.06.2005.
  • Stoltman, J.P. (1995). “The National Geography Content Standards”, Eric.
  • Şahin, C. (2003). “Orta Öğretim Coğrafya Müfredat Programında Temel Sorunlar”, TCK Coğrafya Kurultayı Bildiriler, Ankara. http://www.ncge.org/publications/tutorial/standards/

İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN RÜZGÂR KAVRAMINI ALGILAMALARI

Year 2007, Issue: 16, 131 - 140, 26.09.2013

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin iklim
elemanları olarak tanımlanan meteorolojik parametrelerden biri olan rüzgâr
kavramını algılamalarının belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemi, Bursa’da
öğrenim gören 120 sekizinci sınıf öğrencisidir. Veri toplama aracı olarak
rüzgâr kavramıyla ilgili olarak sekiz açık uçlu sorudan oluşan bir soru listesi
kullanılmıştır. Veri toplama aracının okullardaki uygulaması Nisan 2006’da
gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak, bulgular dikkate alındığında öğrencilerin
rüzgâr konusuyla ilgili yeterli kabul edilebilecek anlamayı
gerçekleştiremedikleri düşünülmektedir.

References

  • Alkış, S. (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Rüzgârların Esme Yönünün Gösterildiği Şekilleri Algılama Biçimleri, XV. Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla.
  • Atalay, İ. (1994). Genel Fiziki Coğrafya, Ege Üniv. Basımevi, İzmir.
  • Atalay, İ. (2001) Genel Fiziki Coğrafya, Ege Üniv. Basımevi, İzmir.
  • Atalay, İ. (2004). Doğa Bilimleri Sözlüğü, Meta Basım, İzmir.
  • Dove, J. (2002). Immaculate Misconceptions, The Geographical Association.
  • Erinç, S. (1996). Klimatoloji ve Metodları, Alfa Basım Yayım, İstanbul.
  • Erol, O. (1988). Genel Klimatoloji, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • İlköğretim Hayat Bilgisi 2 Ders Kitabı, Tekışık yayıncılık A.Ş., Ankara, 2002.
  • İlköğretim Fen Bilgisi 4 Ders Kitabı, MEB Ders Kitapları, İstanbul, 2003.
  • İlköğretim Fen Bilgisi 5 Ders Kitabı, Milli Eğitim Bakanlığı, İstanbul, 2002.
  • İlköğretim Sosyal Bilgiler 4, MEB Devlet Kitapları, İstanbul, 2001.
  • İlköğretim Sosyal Bilgiler 5, MEB Devlet Kitapları, İstanbul- 2001.
  • İlköğretim Sosyal Bilgiler 4, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 2005.
  • İlköğretim Sosyal Bilgiler 5, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 2005.
  • New Unesco Source Book for Science Teaching (1989). Unesco.
  • Kadıoğlu, M. (2005). http://www.biltek.tubitak.gov.tr adresinden 14.06.2005.
  • Stoltman, J.P. (1995). “The National Geography Content Standards”, Eric.
  • Şahin, C. (2003). “Orta Öğretim Coğrafya Müfredat Programında Temel Sorunlar”, TCK Coğrafya Kurultayı Bildiriler, Ankara. http://www.ncge.org/publications/tutorial/standards/
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

SEÇİL Alkış This is me

Publication Date September 26, 2013
Published in Issue Year 2007 Issue: 16

Cite

APA Alkış, S. (2013). İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN RÜZGÂR KAVRAMINI ALGILAMALARI. Marmara Coğrafya Dergisi(16), 131-140.
AMA Alkış S. İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN RÜZGÂR KAVRAMINI ALGILAMALARI. Marmara Coğrafya Dergisi. October 2013;(16):131-140.
Chicago Alkış, SEÇİL. “İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN RÜZGÂR KAVRAMINI ALGILAMALARI”. Marmara Coğrafya Dergisi, no. 16 (October 2013): 131-40.
EndNote Alkış S (October 1, 2013) İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN RÜZGÂR KAVRAMINI ALGILAMALARI. Marmara Coğrafya Dergisi 16 131–140.
IEEE S. Alkış, “İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN RÜZGÂR KAVRAMINI ALGILAMALARI”, Marmara Coğrafya Dergisi, no. 16, pp. 131–140, October 2013.
ISNAD Alkış, SEÇİL. “İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN RÜZGÂR KAVRAMINI ALGILAMALARI”. Marmara Coğrafya Dergisi 16 (October 2013), 131-140.
JAMA Alkış S. İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN RÜZGÂR KAVRAMINI ALGILAMALARI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:131–140.
MLA Alkış, SEÇİL. “İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN RÜZGÂR KAVRAMINI ALGILAMALARI”. Marmara Coğrafya Dergisi, no. 16, 2013, pp. 131-40.
Vancouver Alkış S. İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN RÜZGÂR KAVRAMINI ALGILAMALARI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(16):131-40.