-
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin iklim
elemanları olarak tanımlanan meteorolojik parametrelerden biri olan rüzgâr
kavramını algılamalarının belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemi, Bursa’da
öğrenim gören 120 sekizinci sınıf öğrencisidir. Veri toplama aracı olarak
rüzgâr kavramıyla ilgili olarak sekiz açık uçlu sorudan oluşan bir soru listesi
kullanılmıştır. Veri toplama aracının okullardaki uygulaması Nisan 2006’da
gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak, bulgular dikkate alındığında öğrencilerin
rüzgâr konusuyla ilgili yeterli kabul edilebilecek anlamayı
gerçekleştiremedikleri düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 26, 2013 |
Published in Issue | Year 2007 Issue: 16 |