-
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin iklim
elemanları olarak tanımlanan meteorolojik parametrelerden biri olan rüzgâr
kavramını algılamalarının belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemi, Bursa’da
öğrenim gören 120 sekizinci sınıf öğrencisidir. Veri toplama aracı olarak
rüzgâr kavramıyla ilgili olarak sekiz açık uçlu sorudan oluşan bir soru listesi
kullanılmıştır. Veri toplama aracının okullardaki uygulaması Nisan 2006’da
gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak, bulgular dikkate alındığında öğrencilerin
rüzgâr konusuyla ilgili yeterli kabul edilebilecek anlamayı
gerçekleştiremedikleri düşünülmektedir.
Rüzgâr kavramı ilköğretim öğrencileri öğrencilerin algılamaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 16 |