-
Güncellenen Coğrafya Öğretim Programı’nda belirtilen amaçlara ve
kazanımlara erişmede derste uygulanacak etkinliklerin önemi yadsınamaz. Bu
amaçla programda belirlenen kazanımlara ulaşmada etkinlik örneklerine
yönelik öneriler geliştirmek yararlı olacaktır. Coğrafya Öğretim Programı’nda
kazanımlara ulaşmada dilsiz harita etkinlikleri önemli bir işlev üstlenebilir.
Dilsiz harita aktivitelerinin sonuçları, bireylerin zihni haritalarındaki eksiklerin
ve hataların belirlenmesinde ve zihni haritalarının kuvvetlendirilmesinde
öğretmenlere önemli ipuçları verirler. Dilsiz harita aktiviteleri, coğrafya
konularının öğretilmesi, uygulama yapılması, ölçme ve değerlendirmesinde
yarar sağlar. Bu aktiviteler neticesinde öğrencilerin öğrenmesi ve gelişimiyle
ilgili elde edilen sonuçlar öğretmenler tarafından kullanılacağı gibi öğrencinin
kendini değerlendirmesine ve kişisel hedefler belirlemesine de yardımcı olur.
Bu çalışmada, ortaöğretim coğrafya öğretim programının 9. sınıfa ait
harita becerisi gerektiren kazanımlarına yönelik dilsiz haritalara ilişkin örnek
etkinlik önerileri verilmiştir. Kazanımlara yönelik etkinlik örnekleri sunularak,
kazanımlara erişmenin kolaylaştırılması hedeflenmiştir. Lise 1. sınıftaki
coğrafya dersinin kazanımlarının 25’i yani % 80’i harita becerisi
gerektirmektedir. Bu çalışmada, söz konusu 25 kazanımın her biri için dilsiz
haritalara ilişkin etkinlik önerisine yer verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 17 |