-
2005 Yılından itibaren kademeli olarak yürürlüğe konan Coğrafya
Ortaöğretim Programı ile birlikte derslerde bilgi ve iletişim teknolojilerinin ve
özellikle CBS kullanımının önemi daha da artmıştır. Bu kapsamda yeni
programda CBS kullanımını içeren etkinlik sayısının 20’yi aşkın olduğu
görülmektedir. Yeni programın en önemli hedeflerinden birisi de öğrencilere
harita okuma becerisinin kazandırılmasıdır. Bu çalışma öğrencilere harita
okuma becerisinin CBS kullanımı yoluyla kazandırılmasını içermekte ve eş
yükselti haritasını üzerinden yer şekillerinin tespitine yönelik bir çalışma ile
CBS uygulamasının bir bileşimini öngörmektedir. Dört aşamadan oluşan bu
uygulamanın ilk aşamasını topografya haritası üzerinden yer şekillerinin tespiti,
ikinci aşamasını CBS uygulaması, üçüncü aşamasını ilk iki aşama sonunda elde
edilen verilerin karşılaştırılması ve son aşamasını ise öğrenmenin ölçme ve
değerlendirilmesi oluşturmaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 26, 2013 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 17 |