Doğanay,H., 2002. Coğrafya Öğretim Yöntemleri. Aktif Yayınları. Erzurum.
Eşme, İ., “Ezberci Eğitim Depremden Beter’’, Cumhuriyet, 5 Temmuz MEB. 1948, 1968, 1995, İlkokul Programı. MEB Basımevi. İstanbul.
MEB. 1997. İlköğretim Okulu Programı. MEB Yayınları. Ankara.
Özden, Y., 2000. Öğrenme ve Öğretme. PegemA Yayınları. Ankara.
Öztürk, C., 1996. Atatürk Devri Öğretmen Yetiştirme Politikası.T.T.K. Yayınları. Ankara.
Saban, A., 2002. Öğrenme ve Öğretme Süreci. Nobel Yayıncılık, Ankara.
Sekin, S., Günümüz Türkiye’sinde Coğrafyanın Sorunları ve Çözüm Önerileri (Marmara Üniversitesi 2.Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirisi.İstanbul. Sekin, S., 2001, Lise Coğrafya Dersi Öğretim Programının Amaçlarına
Yönelik Eleştirel Bir Yaklaşım. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Marmara Coğrafya Dergisi, sayı 3, İstanbul. Sekin, S., 2002, Coğrafya Dersinin Temel Öğretim Sorunları. Marmara
Öğretim, belli bir amaç doğrultusunda bilgi verme işidir. Ezber ise, bir
metni aynıyla tekrar edebilecek şekilde akılda tutma olarak tanımlanır. Ezberci
öğretim, belli bir amaç doğrultusunda, bilgilerin istenildiğinde tekrar
edebilecek şekilde zihinde tutulmasını sağlamaya yönelik öğretim şeklidir.
Ezbercilikte, bireyin bir bilgiyi zihinde tutabilme yeteneği ön plana çıkar.
Mutlak doğru olarak kabul edilen bilgileri, bireyin zihninde kontrol altın da
tutması istenir. Zihin, bir bilgi bankası gibi kullanılır. Zihnin hatırlama
becerisinin geliştirilmesi dışında bireye faydası yoktur. Ezberci öğretimde
özgüveni olmayan, sorunlara çözüm üretemeyen, taklitçi bireyler yetişir. Çünkü
birey zihninde sakladığı bilgilerle yeni bir şeyler yaratamaz. Bilgi
sorgulanmadan, eleştirilmeden, düşünülmeden depolanmıştır.
Doğanay,H., 2002. Coğrafya Öğretim Yöntemleri. Aktif Yayınları. Erzurum.
Eşme, İ., “Ezberci Eğitim Depremden Beter’’, Cumhuriyet, 5 Temmuz MEB. 1948, 1968, 1995, İlkokul Programı. MEB Basımevi. İstanbul.
MEB. 1997. İlköğretim Okulu Programı. MEB Yayınları. Ankara.
Özden, Y., 2000. Öğrenme ve Öğretme. PegemA Yayınları. Ankara.
Öztürk, C., 1996. Atatürk Devri Öğretmen Yetiştirme Politikası.T.T.K. Yayınları. Ankara.
Saban, A., 2002. Öğrenme ve Öğretme Süreci. Nobel Yayıncılık, Ankara.
Sekin, S., Günümüz Türkiye’sinde Coğrafyanın Sorunları ve Çözüm Önerileri (Marmara Üniversitesi 2.Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirisi.İstanbul. Sekin, S., 2001, Lise Coğrafya Dersi Öğretim Programının Amaçlarına
Yönelik Eleştirel Bir Yaklaşım. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Marmara Coğrafya Dergisi, sayı 3, İstanbul. Sekin, S., 2002, Coğrafya Dersinin Temel Öğretim Sorunları. Marmara