BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2008, Sayı: 18, 211 - 221, 26.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Akyüz,Y., 1994. Türk Eğitim Tarihinde Öğretimde Ezbercilik ve Kaynakları. XI. Türk Tarih Kongresi, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara.
  • Akyüz,Y., 1999. Türk Eğitim Tarihi, Alfa Aktüel Kitapevleri, İstanbul.
  • Atabek, E., 2000. Eğitim Neden ve Nasıl Değiştirilmelidir? Haziran , Cumhuriyet.
  • Bakaç, M. 2000. Fen Eğitiminde Başarının Arttırılmasında Amaçların Önemi. MEB Dergisi, 147.
  • Başaran, İ,E., 1997. Eğitim Psikolojisi, Gül Yayınevi, Ankara.
  • Demirel, Ö. 1999. Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme Ankara: PegemA Yay.
  • Doğanay, H., 1993, Coğrafya’da Metodoloji. MEB Yayınları. İstanbul.
  • Doğanay,H., 2002. Coğrafya Öğretim Yöntemleri. Aktif Yayınları. Erzurum.
  • Eşme, İ., “Ezberci Eğitim Depremden Beter’’, Cumhuriyet, 5 Temmuz MEB. 1948, 1968, 1995, İlkokul Programı. MEB Basımevi. İstanbul.
  • MEB. 1997. İlköğretim Okulu Programı. MEB Yayınları. Ankara.
  • Özden, Y., 2000. Öğrenme ve Öğretme. PegemA Yayınları. Ankara.
  • Öztürk, C., 1996. Atatürk Devri Öğretmen Yetiştirme Politikası.T.T.K. Yayınları. Ankara.
  • Saban, A., 2002. Öğrenme ve Öğretme Süreci. Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Sekin, S., Günümüz Türkiye’sinde Coğrafyanın Sorunları ve Çözüm Önerileri (Marmara Üniversitesi 2.Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirisi.İstanbul. Sekin, S., 2001, Lise Coğrafya Dersi Öğretim Programının Amaçlarına
  • Yönelik Eleştirel Bir Yaklaşım. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Marmara Coğrafya Dergisi, sayı 3, İstanbul. Sekin, S., 2002, Coğrafya Dersinin Temel Öğretim Sorunları. Marmara
  • Coğrafya Dergisi, sayı 5, İstanbul.

TÜRKİYE’DE EZBERCİ ÖĞRETİM VE NEDENLERİ

Yıl 2008, Sayı: 18, 211 - 221, 26.09.2013

Öz

Öğretim, belli bir amaç doğrultusunda bilgi verme işidir. Ezber ise, bir
metni aynıyla tekrar edebilecek şekilde akılda tutma olarak tanımlanır. Ezberci
öğretim, belli bir amaç doğrultusunda, bilgilerin istenildiğinde tekrar
edebilecek şekilde zihinde tutulmasını sağlamaya yönelik öğretim şeklidir.
Ezbercilikte, bireyin bir bilgiyi zihinde tutabilme yeteneği ön plana çıkar.
Mutlak doğru olarak kabul edilen bilgileri, bireyin zihninde kontrol altın da
tutması istenir. Zihin, bir bilgi bankası gibi kullanılır. Zihnin hatırlama
becerisinin geliştirilmesi dışında bireye faydası yoktur. Ezberci öğretimde
özgüveni olmayan, sorunlara çözüm üretemeyen, taklitçi bireyler yetişir. Çünkü
birey zihninde sakladığı bilgilerle yeni bir şeyler yaratamaz. Bilgi
sorgulanmadan, eleştirilmeden, düşünülmeden depolanmıştır.

Kaynakça

  • Akyüz,Y., 1994. Türk Eğitim Tarihinde Öğretimde Ezbercilik ve Kaynakları. XI. Türk Tarih Kongresi, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara.
  • Akyüz,Y., 1999. Türk Eğitim Tarihi, Alfa Aktüel Kitapevleri, İstanbul.
  • Atabek, E., 2000. Eğitim Neden ve Nasıl Değiştirilmelidir? Haziran , Cumhuriyet.
  • Bakaç, M. 2000. Fen Eğitiminde Başarının Arttırılmasında Amaçların Önemi. MEB Dergisi, 147.
  • Başaran, İ,E., 1997. Eğitim Psikolojisi, Gül Yayınevi, Ankara.
  • Demirel, Ö. 1999. Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme Ankara: PegemA Yay.
  • Doğanay, H., 1993, Coğrafya’da Metodoloji. MEB Yayınları. İstanbul.
  • Doğanay,H., 2002. Coğrafya Öğretim Yöntemleri. Aktif Yayınları. Erzurum.
  • Eşme, İ., “Ezberci Eğitim Depremden Beter’’, Cumhuriyet, 5 Temmuz MEB. 1948, 1968, 1995, İlkokul Programı. MEB Basımevi. İstanbul.
  • MEB. 1997. İlköğretim Okulu Programı. MEB Yayınları. Ankara.
  • Özden, Y., 2000. Öğrenme ve Öğretme. PegemA Yayınları. Ankara.
  • Öztürk, C., 1996. Atatürk Devri Öğretmen Yetiştirme Politikası.T.T.K. Yayınları. Ankara.
  • Saban, A., 2002. Öğrenme ve Öğretme Süreci. Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Sekin, S., Günümüz Türkiye’sinde Coğrafyanın Sorunları ve Çözüm Önerileri (Marmara Üniversitesi 2.Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirisi.İstanbul. Sekin, S., 2001, Lise Coğrafya Dersi Öğretim Programının Amaçlarına
  • Yönelik Eleştirel Bir Yaklaşım. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Marmara Coğrafya Dergisi, sayı 3, İstanbul. Sekin, S., 2002, Coğrafya Dersinin Temel Öğretim Sorunları. Marmara
  • Coğrafya Dergisi, sayı 5, İstanbul.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sefa Sekin

Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Sekin, S. (2013). TÜRKİYE’DE EZBERCİ ÖĞRETİM VE NEDENLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi(18), 211-221.
AMA Sekin S. TÜRKİYE’DE EZBERCİ ÖĞRETİM VE NEDENLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(18):211-221.
Chicago Sekin, Sefa. “TÜRKİYE’DE EZBERCİ ÖĞRETİM VE NEDENLERİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 18 (Ekim 2013): 211-21.
EndNote Sekin S (01 Ekim 2013) TÜRKİYE’DE EZBERCİ ÖĞRETİM VE NEDENLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi 18 211–221.
IEEE S. Sekin, “TÜRKİYE’DE EZBERCİ ÖĞRETİM VE NEDENLERİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 18, ss. 211–221, Ekim 2013.
ISNAD Sekin, Sefa. “TÜRKİYE’DE EZBERCİ ÖĞRETİM VE NEDENLERİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 18 (Ekim 2013), 211-221.
JAMA Sekin S. TÜRKİYE’DE EZBERCİ ÖĞRETİM VE NEDENLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:211–221.
MLA Sekin, Sefa. “TÜRKİYE’DE EZBERCİ ÖĞRETİM VE NEDENLERİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 18, 2013, ss. 211-2.
Vancouver Sekin S. TÜRKİYE’DE EZBERCİ ÖĞRETİM VE NEDENLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(18):211-2.