-
Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının genel coğrafya konuları ve
bunların öğretimi ile ilgili öz-yeterlik algılarını belirlemeyi amaçlayan bu
araştırmada aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır:
1.Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının genel coğrafya konuları ve
bunların öğretimi ile ilgili öz-yeterlik algıları nelerdir?
2.Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının genel coğrafya konuları ve
bunların öğretimi ile ilgili öz-yeterlik algıları cinsiyetlerine, üniversitelerine,
mezun oldukları lise türüne, coğrafya dersini sevip sevmeme durumlarına göre
farklılaşmakta mıdır?
Araştırmada tarama model kapsamında karma modele yer verilmiştir.
Verilerin toplanmasında, araştırmacılar tarafından geliştirilen 28 sorudan
oluşan üçlü, 13 sorudan oluşan beşli likert tipi olmak üzere 41 soruluk ölçek
veri toplama aracı kullanılmıştır.
Araştırma evrenini üniversitelerin Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
alanında eğitim veren Eğitim Fakültelerinde yer alan öğrenciler, örneklemi ise
6 üniversitenin Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı son sınıf öğrencileri
oluşturmuştur.
Veri toplama aracı ile elde edilen veriler bilgisayar ortamında analiz
edilerek, literatürden faydalanılarak yorumlanmıştır. Sosyal Bilgiler öğretmen
adayları arasında; genel coğrafya konularını öğretebilir yeterliğine sahip
olduğunu düşünenlerin oranı yüksek olmasına karşılık, “dünyanın oluşum
safhaları, yeryüzünde basınç merkezleri ve bunların etkileri ile yeryüzünün
şekillenmesinde etkili olan iç kuvvetler” gibi konularda zayıf olduklarına
inanların da bulunduğu tespit edilmiştir.
Araştırmadan elde edilen sonuçların Sosyal Bilgiler öğretmen
adaylarının coğrafya konuları ilgili yeterlilikleri ve bu konuların öğretimi ile
ilgili öz yeterlilik algılarının geliştirilmesi konusunda faydalı olması
beklenmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 27, 2013 |
Published in Issue | Year 2010 Issue: 21 |