-
Bu çalışmadaki temel amaç 9 sınıf coğrafya dersinin “mekânsal bir
sentez; Türkiye öğrenme alanı” içerisindeki bazı kavramların öğrencilerce
anlama düzeylerini saptamaktır. Araştırmanın çalışma grubu Trabzon il
merkezinde 2008–2009 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 109 9. sınıf
öğrencisidir. Uygulanan anket çalışmaları sonucunda elde edilen veriler
istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Sonuçta öğrencilerin birçok kavram
yanılgılarına sahip oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca bazı kavramlar hakkında
kavram kargaşası yaşanırken, birçok kavramın cevapsız bırakıldığı da dikkat
çekmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 27, 2013 |
Published in Issue | Year 2010 Issue: 21 |