-
Bu çalışmada Turizm Coğrafyası dersini alan öğrencilerin coğrafi
algılarında meydana gelen değişiklikler araştırılmıştır. Araştırma 18 Mart
Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksek Okulu 3. sınıfta eğitim
gören öğrencilerle yürütülmüştür. Yükseköğretimde turizm eğitimi alan
öğrenciler, coğrafya ile ilgili konuları Turizm ve Çevre, Sürdürülebilir Turizm
ve Turizm Coğrafyası gibi derslerde almaktadırlar. İlk iki ders kapsamında
öğrencilerin coğrafi algılarını etkileyecek coğrafi konular yeterince yer
almamaktadır. Dolayısıyla öğrencilerin coğrafi algılarını geliştirecek en önemli
ders olarak Turizm Coğrafyası dersi önem kazanmaktadır.
Araştırmada, öğrencilerin coğrafi algılarını ölçmek amacıyla
geliştirilen ölçek dönem başındaki ilk derste ön test olarak, dönem sonundaki
son derste ise son test olarak uygulanmıştır. Bu araştırmada, araştırmanın alt
problemlerine uygun olarak yüzde (%), frekans (n), aritmetik ortalama (X) ve Ttesti
kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin Turizm Coğrafyası
dersini aldıktan sonra coğrafi algılarında olumlu yönde değişme olduğu tespit
edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 22 |