-
Rubrik, öğrencilerin çalışmalarını ölçmek için kullanılan özgün bir
değerlendirme aracıdır. Öğrencilerin performanslarını tek bir puanla
değerlendirmektense bir ölçüt silsilesiyle değerlendirmeyi amaçlayan bir
puanlama rehberidir. Bir rubrik, ödeve/ürünü oluşturmaya başlamadan önce
hem öğrenciler hem de öğretmenler için çalışmanın açıklanması ve
değerlendirilme ölçütleri ile ilgili bilgi veren bir çalışma rehberidir. Bu
bağlamda bu araştırmada sosyal bilgiler derslerinde rubriklerin kullanımının
etkililiği araştırılmaktadır. Bu etkililiği belirlemek amacıyla ön test ve son test
karşılaştırmalarının yapıldığı yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Sonuç olarak
elde edilen bulgular sosyal bilgiler dersinde rubriklerin etkili bir değerlendirme
aracı olduğunu göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 23 |