BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2012, Sayı: 25, 137 - 151, 02.10.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Çabuk B., ve Karacaoğlu, C. (2003). Üniversite öğrencilerinin çevre duyarlılıklarının incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36(1-2), 189-198.
  • Ek, H. N., Kılıç, N., Öğdüm, P., Düzgün, G., ve Şeker, S. (2009). Adnan Menderes Üniversitesinin farklı akademik alanlarında öğrenim gören ilk ve son sınıf öğrencilerinin çevre sorunlarına yönelik tutumları ve duyarlılıkları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 125-136.
  • Erol, G. H., ve Gezer, K. (2006). Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının çevreye ve çevre sorunlarına yönelik tutumları. International Journal of Environmental and Science Education, 1(1), 65 – 77.
  • Gökçe, N., Kaya, E., Aktay, S., ve Özden, M. (2007). İlköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik tutumları. İlköğretim Online, 6(3), 452-468.

İLKÖĞRETİM 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRE SORUNLARI FARKINDALIK DÜZEYLERİ

Yıl 2012, Sayı: 25, 137 - 151, 02.10.2013

Öz

Araştırmanın genel amacı, ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin çevre
sorunlarına ilişkin farkındalık düzeylerinin belirlenmesidir. Çalışmada öğrencilerin
çevre sorunları farkındalıklarını belirlemek amacıyla çevre sorunları farkındalık
ölçeği kullanılmıştır. Ölçekte hem lokal boyutta Türkiye’deki çevre sorunları hem
de küresel boyutta dünyadaki çevre sorunları ile ilgili maddeler yer almaktadır.
Toplam 504 öğrenci bu araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Toplanan
verilerin analizinde SPSS 16.0 istatistik paket programı kullanılmıştır. Öğrencilere
göre hem Türkiye hem de dünya açısından ormanların yok oluşu, su, hava ve toprak
kirliliği ile küresel ısınma ciddi çevre sorunlarıdır. Yapılan analizlerde Türkiye
çapında çevre sorunları ile dünya çapında çevre sorunlarına ilişkin görüşleri
arasındaki anlamlı farklılık dünya lehinedir. Öğrenciler ormanların yok olması, su
kirliliği, hava kirliliği, toprak kirliliği ve küresel ısınmayı Türkiye’ye göre dünya
çapında daha ciddi çevre sorunu olarak görmektedirler.

Kaynakça

  • Çabuk B., ve Karacaoğlu, C. (2003). Üniversite öğrencilerinin çevre duyarlılıklarının incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36(1-2), 189-198.
  • Ek, H. N., Kılıç, N., Öğdüm, P., Düzgün, G., ve Şeker, S. (2009). Adnan Menderes Üniversitesinin farklı akademik alanlarında öğrenim gören ilk ve son sınıf öğrencilerinin çevre sorunlarına yönelik tutumları ve duyarlılıkları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 125-136.
  • Erol, G. H., ve Gezer, K. (2006). Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının çevreye ve çevre sorunlarına yönelik tutumları. International Journal of Environmental and Science Education, 1(1), 65 – 77.
  • Gökçe, N., Kaya, E., Aktay, S., ve Özden, M. (2007). İlköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik tutumları. İlköğretim Online, 6(3), 452-468.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elvan Yalçınkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Yalçınkaya, E. (2013). İLKÖĞRETİM 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRE SORUNLARI FARKINDALIK DÜZEYLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi(25), 137-151.
AMA Yalçınkaya E. İLKÖĞRETİM 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRE SORUNLARI FARKINDALIK DÜZEYLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(25):137-151.
Chicago Yalçınkaya, Elvan. “İLKÖĞRETİM 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRE SORUNLARI FARKINDALIK DÜZEYLERİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 25 (Ekim 2013): 137-51.
EndNote Yalçınkaya E (01 Ekim 2013) İLKÖĞRETİM 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRE SORUNLARI FARKINDALIK DÜZEYLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi 25 137–151.
IEEE E. Yalçınkaya, “İLKÖĞRETİM 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRE SORUNLARI FARKINDALIK DÜZEYLERİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 25, ss. 137–151, Ekim 2013.
ISNAD Yalçınkaya, Elvan. “İLKÖĞRETİM 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRE SORUNLARI FARKINDALIK DÜZEYLERİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 25 (Ekim 2013), 137-151.
JAMA Yalçınkaya E. İLKÖĞRETİM 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRE SORUNLARI FARKINDALIK DÜZEYLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:137–151.
MLA Yalçınkaya, Elvan. “İLKÖĞRETİM 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRE SORUNLARI FARKINDALIK DÜZEYLERİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 25, 2013, ss. 137-51.
Vancouver Yalçınkaya E. İLKÖĞRETİM 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRE SORUNLARI FARKINDALIK DÜZEYLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(25):137-51.