-
Araştırmanın genel amacı, ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin çevre
sorunlarına ilişkin farkındalık düzeylerinin belirlenmesidir. Çalışmada öğrencilerin
çevre sorunları farkındalıklarını belirlemek amacıyla çevre sorunları farkındalık
ölçeği kullanılmıştır. Ölçekte hem lokal boyutta Türkiye’deki çevre sorunları hem
de küresel boyutta dünyadaki çevre sorunları ile ilgili maddeler yer almaktadır.
Toplam 504 öğrenci bu araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Toplanan
verilerin analizinde SPSS 16.0 istatistik paket programı kullanılmıştır. Öğrencilere
göre hem Türkiye hem de dünya açısından ormanların yok oluşu, su, hava ve toprak
kirliliği ile küresel ısınma ciddi çevre sorunlarıdır. Yapılan analizlerde Türkiye
çapında çevre sorunları ile dünya çapında çevre sorunlarına ilişkin görüşleri
arasındaki anlamlı farklılık dünya lehinedir. Öğrenciler ormanların yok olması, su
kirliliği, hava kirliliği, toprak kirliliği ve küresel ısınmayı Türkiye’ye göre dünya
çapında daha ciddi çevre sorunu olarak görmektedirler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 25 |