-
Hız, konfor ve güvenliğe ilişkin talep ve ihtiyaçlar, ulaşım
sistemlerinde bir çeşitlenmeyi beraberinde getirmektedir. Bu çeşitlenme
aynı zamanda ulaşım sistemleri arasında büyük bir rekabeti de
tetiklemekte, ülkeler bu rekabette üstün gelebilmek amacıyla bu alandaki
yatırımlarını arttırmaktadırlar.
Temel ulaşım sistemlerinden birini teşkil eden havayolu ulaşımı,
diğer ulaşım sistemlerine göre sahip olduğu üstünlükler dolayısıyla her
geçen gün daha fazla tercih edilmeye devam etmektedir. Bu gelişme
sadece uluslararası taşımada değil aynı zamanda ülke içi ulaştırmada da
belirgin bir hal almaya başlamış bulunmaktadır.
Geçekleştirilen yatırımlar sonucu, Türkiye’de havayolu
ulaşımında özellikle son 20 yılda çok önemli ilerlemeler kaydedilmiş, bu
süre zarfında düzenli ulaşım sağlanan havaalanı sayısı 16’dan 46’ya
yükselmiştir. 1980’li yılların ortalarına kadar ulaşım tek şirket (THY)
vasıtasıyla gerçekleştirilirken, 2010 yılında bu sayı 17’ye çıkmış, buna
paralel olarak da uçak sayısı ve koltuk kapasitelerinde yüksek artışlar
sağlanmıştır. Sektörde yaşanan bu olumlu gelişmeler, özellikle yolcu
taşımasında büyük artışları da beraberinde getirmiş, 1990 yılında
yaklaşık 13,5 milyon olan toplam yolcu sayısı 2010 yılı sonunda % 654
artışla ilk kez 100 milyonu aşmıştır.
Bu çalışmada, havayolu ulaşımına ilişkin şartların Türkiye
özelinde incelemesi amaçlamıştır.
Ulaşım Coğrafyası Türkiye Havayolu Ulaşımı Havaalanı Mekânsal Etkiler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 25 |