-
Bu araştırmada, Coğrafya derslerinde harita becerisi kazandırmaya
yönelik uygulamaların, öğrencilerin tutumlarına etkisinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, İstanbul Üsküdar Henza Akın
Çolakoğlu Lisesi’nde 9-10-11. sınıflarda öğrenim gören 100 öğrenci
oluşturmaktadır. Öğrenciler için geliştirilen anket ile uygulama sonrası derse
yönelik tutumları ölçülmüştür.
Araştırmadan elde edilen bulgular şunlardır:
1. Kız öğrencilerin Coğrafya dersine yönelik tutumları erkek
öğrencilere göre daha olumludur.
2. Öğrencilerin sınıf düzeyi arttıkça Coğrafya dersine yönelik
tutumları da olumlu yönde değişmektedir.
3. Eşit ağırlık ve sosyal bilimler alanı öğrencilerinin coğrafya
dersine yönelik tutumları, fen matematik bölümü öğrencilerine
göre daha olumludur.
4. Coğrafya derslerinin öğretimi ile görsellik arasında anlamlı bir
ilişki vardır. Buna göre öğrenciler, başta harita olmak üzere
derslerde görsel öğelerin (tablo, şekil, grafik, küre gibi…)
kullanımının coğrafya öğretiminde gerekli ve önemli olduğunu
düşünmektedir.
5. Öğrencilerin haritaların kalıcı öğrenmeye etkisi hakkındaki
düşünceleri olumludur.
6. Öğrencilerin mekân algılarını geliştirmeleri ile harita kullanımı
arasında anlamlı bir ilişki vardır.
7. Öğrenciler henüz kendi taslak haritalarını oluşturma beceri
düzeyine erişmediklerinden mekân algılarını geliştirmelerinde
önemli bir etkisi bulunmamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 26 |