BibTex RIS Cite

-

Year 2012, Issue: 26, 16 - 41, 02.10.2013

Abstract

-

References

  • Catling, S. (1991). Maps and mapping geographical. In D. Mills (Ed.), Work in Primary and Middle Schools (pp. 186-187). Glasgow: Printed by Bell and Bain Ltd.
  • Çalışkan, V. (2002). İlköğretim ve Ortaöğretimdeki Coğrafya Konuları ve Kitaplarındaki Sorunlar ve Öneriler. 9–12.07.2002 Türk Coğrafya Kurumu Coğrafya Kurultayı Bildiriler Kitabı. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Demirel, Ö., Seferoğlu S.ve Yağcı, E.. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Geography Education Standards Project (GESP). (1994). Geography for life national geography standars. Washington: DC National Geography Society.
  • Girgin, M., Koca, H. ve Sever, R. (2002). Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Harita Kullanımı ve Sorunlar. 09-12.07.2002
  • Türk Coğrafya Kurumu Coğrafya Kurultayı Bildiriler Kitabı, Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • MEB, (2005). Coğrafya Dersi Öğretim Programı. Ankara: M.E Basımevi.
  • Seferoğlu, S.S.(2010). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Anakara: Pegem Akademi.
  • Taş, H.İ. (2003). Zihinsel Haritalama ve Öğrencilerin Zihni Haritalarını Geliştirme Yolları. Marmara Coğrafya Dergisi, 8, 1-18. İstanbul.
  • Taş, H.İ. (2008). Zihin Haritaları, Harita Okuma ve Görselleştirme. Ramazan Özey, Ali Demirci. Coğrafya Öğretiminde Yöntem ve Yaklaşımlar. (s.133-169).İstanbul: Aktif Yayınevi.
  • Ünlü, M., Üçışık ve S., Özey, R. (2002).Coğrafya Eğitim ve Öğretiminde Haritaların Önemi. Marmara Coğrafya Dergisi, S.5, sh.9-25. İstanbul.
  • Ünlü, M. (2011), "Coğrafya Derslerinde Coğrafi Becerilerin Gerçekleşme Düzeyi-The Level of Realizing Geographical Skills in Geography Lessons", Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. Educational Sciences: Theory. 11(4) s.2155-2172, İstanbul.

COĞRAFYA DERSLERİNDE HARİTA BECERİSİNE YÖNELİK UYGULAMALARININ ÖĞRENCİ TUTUMLARINA ETKİSİ

Year 2012, Issue: 26, 16 - 41, 02.10.2013

Abstract

Bu araştırmada, Coğrafya derslerinde harita becerisi kazandırmaya
yönelik uygulamaların, öğrencilerin tutumlarına etkisinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, İstanbul Üsküdar Henza Akın
Çolakoğlu Lisesi’nde 9-10-11. sınıflarda öğrenim gören 100 öğrenci
oluşturmaktadır. Öğrenciler için geliştirilen anket ile uygulama sonrası derse
yönelik tutumları ölçülmüştür.
Araştırmadan elde edilen bulgular şunlardır:
1. Kız öğrencilerin Coğrafya dersine yönelik tutumları erkek
öğrencilere göre daha olumludur.
2. Öğrencilerin sınıf düzeyi arttıkça Coğrafya dersine yönelik
tutumları da olumlu yönde değişmektedir.
3. Eşit ağırlık ve sosyal bilimler alanı öğrencilerinin coğrafya
dersine yönelik tutumları, fen matematik bölümü öğrencilerine
göre daha olumludur.
4. Coğrafya derslerinin öğretimi ile görsellik arasında anlamlı bir
ilişki vardır. Buna göre öğrenciler, başta harita olmak üzere
derslerde görsel öğelerin (tablo, şekil, grafik, küre gibi…)
kullanımının coğrafya öğretiminde gerekli ve önemli olduğunu
düşünmektedir.
5. Öğrencilerin haritaların kalıcı öğrenmeye etkisi hakkındaki
düşünceleri olumludur.
6. Öğrencilerin mekân algılarını geliştirmeleri ile harita kullanımı
arasında anlamlı bir ilişki vardır.
7. Öğrenciler henüz kendi taslak haritalarını oluşturma beceri
düzeyine erişmediklerinden mekân algılarını geliştirmelerinde
önemli bir etkisi bulunmamaktadır.

References

  • Catling, S. (1991). Maps and mapping geographical. In D. Mills (Ed.), Work in Primary and Middle Schools (pp. 186-187). Glasgow: Printed by Bell and Bain Ltd.
  • Çalışkan, V. (2002). İlköğretim ve Ortaöğretimdeki Coğrafya Konuları ve Kitaplarındaki Sorunlar ve Öneriler. 9–12.07.2002 Türk Coğrafya Kurumu Coğrafya Kurultayı Bildiriler Kitabı. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Demirel, Ö., Seferoğlu S.ve Yağcı, E.. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Geography Education Standards Project (GESP). (1994). Geography for life national geography standars. Washington: DC National Geography Society.
  • Girgin, M., Koca, H. ve Sever, R. (2002). Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Harita Kullanımı ve Sorunlar. 09-12.07.2002
  • Türk Coğrafya Kurumu Coğrafya Kurultayı Bildiriler Kitabı, Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • MEB, (2005). Coğrafya Dersi Öğretim Programı. Ankara: M.E Basımevi.
  • Seferoğlu, S.S.(2010). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Anakara: Pegem Akademi.
  • Taş, H.İ. (2003). Zihinsel Haritalama ve Öğrencilerin Zihni Haritalarını Geliştirme Yolları. Marmara Coğrafya Dergisi, 8, 1-18. İstanbul.
  • Taş, H.İ. (2008). Zihin Haritaları, Harita Okuma ve Görselleştirme. Ramazan Özey, Ali Demirci. Coğrafya Öğretiminde Yöntem ve Yaklaşımlar. (s.133-169).İstanbul: Aktif Yayınevi.
  • Ünlü, M., Üçışık ve S., Özey, R. (2002).Coğrafya Eğitim ve Öğretiminde Haritaların Önemi. Marmara Coğrafya Dergisi, S.5, sh.9-25. İstanbul.
  • Ünlü, M. (2011), "Coğrafya Derslerinde Coğrafi Becerilerin Gerçekleşme Düzeyi-The Level of Realizing Geographical Skills in Geography Lessons", Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. Educational Sciences: Theory. 11(4) s.2155-2172, İstanbul.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Hatice Aksoy This is me

Hatice Aksoy This is me

Mehmet Ünlü

Publication Date October 2, 2013
Published in Issue Year 2012 Issue: 26

Cite

APA Aksoy, H., Aksoy, H., & Ünlü, M. (2013). COĞRAFYA DERSLERİNDE HARİTA BECERİSİNE YÖNELİK UYGULAMALARININ ÖĞRENCİ TUTUMLARINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi(26), 16-41.
AMA Aksoy H, Aksoy H, Ünlü M. COĞRAFYA DERSLERİNDE HARİTA BECERİSİNE YÖNELİK UYGULAMALARININ ÖĞRENCİ TUTUMLARINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. October 2013;(26):16-41.
Chicago Aksoy, Hatice, Hatice Aksoy, and Mehmet Ünlü. “COĞRAFYA DERSLERİNDE HARİTA BECERİSİNE YÖNELİK UYGULAMALARININ ÖĞRENCİ TUTUMLARINA ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, no. 26 (October 2013): 16-41.
EndNote Aksoy H, Aksoy H, Ünlü M (October 1, 2013) COĞRAFYA DERSLERİNDE HARİTA BECERİSİNE YÖNELİK UYGULAMALARININ ÖĞRENCİ TUTUMLARINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi 26 16–41.
IEEE H. Aksoy, H. Aksoy, and M. Ünlü, “COĞRAFYA DERSLERİNDE HARİTA BECERİSİNE YÖNELİK UYGULAMALARININ ÖĞRENCİ TUTUMLARINA ETKİSİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, no. 26, pp. 16–41, October 2013.
ISNAD Aksoy, Hatice et al. “COĞRAFYA DERSLERİNDE HARİTA BECERİSİNE YÖNELİK UYGULAMALARININ ÖĞRENCİ TUTUMLARINA ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 26 (October 2013), 16-41.
JAMA Aksoy H, Aksoy H, Ünlü M. COĞRAFYA DERSLERİNDE HARİTA BECERİSİNE YÖNELİK UYGULAMALARININ ÖĞRENCİ TUTUMLARINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:16–41.
MLA Aksoy, Hatice et al. “COĞRAFYA DERSLERİNDE HARİTA BECERİSİNE YÖNELİK UYGULAMALARININ ÖĞRENCİ TUTUMLARINA ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, no. 26, 2013, pp. 16-41.
Vancouver Aksoy H, Aksoy H, Ünlü M. COĞRAFYA DERSLERİNDE HARİTA BECERİSİNE YÖNELİK UYGULAMALARININ ÖĞRENCİ TUTUMLARINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(26):16-41.