-
Bu araştırma, Türkiye’nin coğrafi konum özelliklerini ortaöğretim
öğrencilerine tasvire dayalı etkinliklerle öğretmeye yönelik yaklaşımları tespit
etmek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmaya İstanbul’daki bir devlet
üniversitesinde coğrafya öğretmenliği lisans programına devam eden 25
dördüncü ve 26 beşinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Bu çerçevede, Milli Eğitim
Bakanlığı’nın coğrafya dersi öğretim programı içerisinde yer alan ve bu amacı
kapsayan 13. Maddesi kullanılmıştır. Bu madde, uzman görüşü alınarak açık
uçlu bir soru haline dönüştürülmüş ve çalışma gurubuna sorulmuştur. Bu
uygulama sonunda çalışma gurubunun hazırladıkları şiir, hikâye, karikatür,
resim, bilmece ve bulmaca türlerinde toplam 39 ürünü değerlendirmeye
alınmıştır. Nitel yöntemle elde edilen bu veriler betimsel analize tabi tutularak
çözümlenmiştir. Analiz sonucunda katılımcıların resim ve karikatür (%35,9)
uygulamalarında yoğunlaştıkları tespit edilmiştir. Bunu sırayla şiir (%28,2),
hikâye (%20,5), bilmece ve bulmacalar (%15,4) izlemiştir. Tespit edilen bu
bulgular yorumlanarak sonuçlandırılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
Türkiye’nin konum özellikleri tasvire dayalı öğretim uygulamalı coğrafya coğrafya öğretim yöntemleri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 2, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Issue: 26 |