BibTex RIS Cite

-

Year 2013, Issue: 28, 47 - 63, 04.10.2013

Abstract

Young people who are at the stage of making decisions about preference of a university or a vocation are affected by many effects. One of the effects that affect the choice of these students is their high school teachers as role models for them. Concerning about this fact, this study aimed at revealing the rate, way and extend of this effect of teachers on students’ preference of their university departments in the science & literature and the education faculties. In the study, a total of 1693 geography and geography education students from 11 different Turkish universities were surveyed. In this survey, the effect of geography teachers, it’s extended and rate and characteristics of teachers that provide this effect were asked to the students. The results of the study revealed that 65% of the students who participated in the survey, were affected by their high school geography teachers and this effect was evaluated as 7.4 out of 10.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA BÖLÜMLERİNİ TERCİH ETMELERİNDE LİSE COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN ETKİSİ

Year 2013, Issue: 28, 47 - 63, 04.10.2013

Abstract

Üniversite ve meslek tercihi gibi hayatları ile ilgili önemli kararlar
alma aşamasına gelen genç bireylerin, bu kararları almasında etki eden birçok
değişken bulunmaktadır. Gençlerin üniversite eğitimlerinde etkili olan birçok
faktörden biri de onlara rol model olan lise öğretmenleridir. Bu düşünceden
hareketle yapılan bu çalışmada, fen edebiyat ve eğitim fakültelerinde coğrafya
alanını tercih eden öğrencilerin, bu tercihleri üzerinde coğrafya
öğretmenlerinin etkisinin hangi boyutta ve ne şekilde olduğunu ortaya koymak
hedeflenmiştir. Çalışmada, Türkiye’de bulunan 11 farklı üniversitede, coğrafya
bölümü ve coğrafya öğretmenliği alanlarında öğrenim görmekte olan 1693
öğrenciye anket uygulanmıştır. Yapılan ankette öğrencilere genel olarak
üniversite tercihleri üzerinde coğrafya öğretmenlerinin bir etkisinin olup
olmadığı, bu etkinin hangi boyutta olduğu ve coğrafya öğretmenlerinin hangi
özellikleri ile bu etkiyi sağladıkları ile ilgili sorular sorulmuştur. Çalışma
sonucunda ankete katılan öğrencilerin %65’i, coğrafya bölümü veya
öğretmenliğini tercih etmelerinde coğrafya öğretmenlerinin etkili olduğunu
vurgulamış, bu etkiyi de 10 üzerinden ortalama olarak 7,4 puanla
belirtmişlerdir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Murat Ateş

Yusuf Kılınç

Publication Date October 4, 2013
Published in Issue Year 2013 Issue: 28

Cite

APA Ateş, M., & Kılınç, Y. (2013). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA BÖLÜMLERİNİ TERCİH ETMELERİNDE LİSE COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi(28), 47-63.
AMA Ateş M, Kılınç Y. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA BÖLÜMLERİNİ TERCİH ETMELERİNDE LİSE COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. October 2013;(28):47-63.
Chicago Ateş, Murat, and Yusuf Kılınç. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA BÖLÜMLERİNİ TERCİH ETMELERİNDE LİSE COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, no. 28 (October 2013): 47-63.
EndNote Ateş M, Kılınç Y (October 1, 2013) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA BÖLÜMLERİNİ TERCİH ETMELERİNDE LİSE COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi 28 47–63.
IEEE M. Ateş and Y. Kılınç, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA BÖLÜMLERİNİ TERCİH ETMELERİNDE LİSE COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN ETKİSİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, no. 28, pp. 47–63, October 2013.
ISNAD Ateş, Murat - Kılınç, Yusuf. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA BÖLÜMLERİNİ TERCİH ETMELERİNDE LİSE COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 28 (October 2013), 47-63.
JAMA Ateş M, Kılınç Y. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA BÖLÜMLERİNİ TERCİH ETMELERİNDE LİSE COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:47–63.
MLA Ateş, Murat and Yusuf Kılınç. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA BÖLÜMLERİNİ TERCİH ETMELERİNDE LİSE COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, no. 28, 2013, pp. 47-63.
Vancouver Ateş M, Kılınç Y. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA BÖLÜMLERİNİ TERCİH ETMELERİNDE LİSE COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(28):47-63.