Research Article
BibTex RIS Cite

ÇOK AMAÇLI DOĞRUSAL OLMAYAN ULAŞTIRMA MODELİ VE HEDEF PROGRAMLAMA BÜTÜNLEŞİMİ: SINAVLAR İÇİN GÖZETMENLERİN BELİRLENMESİ

Year 2005, , 267 - 282, 10.01.2005
https://doi.org/10.14783/maruoneri.680546

Abstract

Bu makalenin amacı sınavların yapılacağı gün ve saatlerin önceden belirlenmiş olduğu varsayımı altında, sınavların yapılacağı sınıflarda görevlendirilecek gözetmenlerin belirlenmesi problemini çözecek bir model geliştirmektir. Bu amaç doğrultusunda yazılan makalede, sınıfların belirlenmesi problemi çok amaçlı doğrusal olmayan bir ulaştırma modeline dayanarak formüle edilmiştir. Gözetmenlerin belirlenmesi problemi için, sınıfların belirlenmesi problemi temelinde formüle edilen çok boyutlu bir ulaştırma modeli geliştirilmiştir. Bu model gözetmenlerin kıdemli ve kıdemsiz olarak iki alt gruba ayrılması durumuna genişletilmiştir. Geliştirilen modellerin çözümü için hedef programlama yöntemi kullanılmıştır. Ayrıca, örnek bir problemle geliştirilen modellerin uygulanabilirliği gösterilmiştir.

References

  • [1] Asratian, A.S., & Dc Werra. D. (2002). A Gcncralizcd Class-Teacher Model for some Timctabling Problems. European Journal of the Operational Research, 143, ss.531-542.
  • [2] De Werra, D. (1985). An Introduction to Timetabling. European Journal of the Operational Research, 19, ss.l51- 162.
  • [3] Johnson, D. (1993). A Database Appıoach to Course Timetabling. The Journal of the Operational Research Socieıy, 41(5), ss.425-433.
  • [4] Fahrion, R., & Dollansky, G. (1992). Construction of University Faculty Timetables Using Logic Programming Techniques. Discrete Applied Mathematics, 35, ss.221-236.
  • [5] Gosselin, K.. & Truchon, M. (1986). Allocation of Classrooms by Linear Programming. The Journal of the Operational Research Society, 37(6), ss.561-569.
  • [6] Birbas, T. Daskalaki, S., & Houses, E. (1997). Timetabling for Greek High Schools. The Journal of the Operational Research Society, 48(12), ss.l 191-1200.
  • |7| McClure, R.H.. & Wells, C.E. (1984). A Mathematical Programming Model for Faculty Course Assignments. Decision Sciences, 15, ss.409-420.
  • [8] Akkoyunlu, E.A. (1973). A Linear Algorithm for Computing the Optimum University Timetable. Computer Journal. 16(4), ss.347-350.
  • [9] Schniederjans M.J., & Kim G.C. (1987). A Goal Programming Model to Optimize Departmental Preference in Course Assignments. Computers & Operations Research. 14(2), ss.87-96.
  • [10]Tamiz, M., Mirrazvi, S.K., & Jones, D.F. (1998). Goal Programming for Decision Making: An Overview of the Current State-of-the-Art. European Journal of the Operational Research, 111, ss.569-581.
  • [11] Tamiz, M., Mirrazvi, S.K., & Jones, D.F. (1999). Extensions of Paıeto Effıciency, Analysis to Integer Goal Programming. Omega, 27, ss. 179-188.
  • [12] Zhang, Z.Y., & Shang, J.S. (2001). Goal Programs with - nj, -pj and -(nj+pi) Objective Functions. European Journal of Operational Research, 134, ss.l 57-164.
Year 2005, , 267 - 282, 10.01.2005
https://doi.org/10.14783/maruoneri.680546

Abstract

References

  • [1] Asratian, A.S., & Dc Werra. D. (2002). A Gcncralizcd Class-Teacher Model for some Timctabling Problems. European Journal of the Operational Research, 143, ss.531-542.
  • [2] De Werra, D. (1985). An Introduction to Timetabling. European Journal of the Operational Research, 19, ss.l51- 162.
  • [3] Johnson, D. (1993). A Database Appıoach to Course Timetabling. The Journal of the Operational Research Socieıy, 41(5), ss.425-433.
  • [4] Fahrion, R., & Dollansky, G. (1992). Construction of University Faculty Timetables Using Logic Programming Techniques. Discrete Applied Mathematics, 35, ss.221-236.
  • [5] Gosselin, K.. & Truchon, M. (1986). Allocation of Classrooms by Linear Programming. The Journal of the Operational Research Society, 37(6), ss.561-569.
  • [6] Birbas, T. Daskalaki, S., & Houses, E. (1997). Timetabling for Greek High Schools. The Journal of the Operational Research Society, 48(12), ss.l 191-1200.
  • |7| McClure, R.H.. & Wells, C.E. (1984). A Mathematical Programming Model for Faculty Course Assignments. Decision Sciences, 15, ss.409-420.
  • [8] Akkoyunlu, E.A. (1973). A Linear Algorithm for Computing the Optimum University Timetable. Computer Journal. 16(4), ss.347-350.
  • [9] Schniederjans M.J., & Kim G.C. (1987). A Goal Programming Model to Optimize Departmental Preference in Course Assignments. Computers & Operations Research. 14(2), ss.87-96.
  • [10]Tamiz, M., Mirrazvi, S.K., & Jones, D.F. (1998). Goal Programming for Decision Making: An Overview of the Current State-of-the-Art. European Journal of the Operational Research, 111, ss.569-581.
  • [11] Tamiz, M., Mirrazvi, S.K., & Jones, D.F. (1999). Extensions of Paıeto Effıciency, Analysis to Integer Goal Programming. Omega, 27, ss. 179-188.
  • [12] Zhang, Z.Y., & Shang, J.S. (2001). Goal Programs with - nj, -pj and -(nj+pi) Objective Functions. European Journal of Operational Research, 134, ss.l 57-164.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Mustafa M. Özkan This is me

Publication Date January 10, 2005
Published in Issue Year 2005

Cite

APA Özkan, M. M. (2005). ÇOK AMAÇLI DOĞRUSAL OLMAYAN ULAŞTIRMA MODELİ VE HEDEF PROGRAMLAMA BÜTÜNLEŞİMİ: SINAVLAR İÇİN GÖZETMENLERİN BELİRLENMESİ. Öneri Dergisi, 6(23), 267-282. https://doi.org/10.14783/maruoneri.680546

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377