Research Article
BibTex RIS Cite

DEMOKRASİ VE EĞİTİM YÖNETİCİSİ

Year 1997, , 67 - 69, 01.01.1997
https://doi.org/10.14783/maruoneri.726969

Abstract

The prime issue of education is to foster the growth of real democrat generations who reflect this clearly into tlıeir approaches and belıaviors, in societies where democracy is to be adopted as the way of life. Whereas the prerequisite for this is to have teachers and education managers who would set real role models by their concrete behaviors and lifestyles.

References

  • [1]-AKARSU, Bedia. (1975) Felsefe Terimleri Sözlüğü. Ankara:Türk Dil Kurumu Yayını, s.86.
  • [2]-BAŞARAN, İbrahim Ethem. (1986) Demokrat Öğrenci Nasıl Yetiştirilir? ' Eğitim Bilimleri Dergisi, 19 (1-2), s.l 11-112.
  • [3]-YILMAN, Mustafa (1995) Demokrasimizin Kültürel Temelleri- Kültürün Demokratikleştirilmesinde Eğitimin Yeri- İzmir, s. 67
  • [4]-ÖRÜCÜ, Esin. (1993)' Demokrasi, Anlamı, Mantığı ve Onlarsız Olamadıkları', İstanbul Barosu Dergisi, 67(1-2-3), Ocak-Şubat, s.37-39.
  • [5] -SLATER, R. (1994) ' Making Democracy in Our Schools: From Theory to RealityNASSP Bulletin, Jan, s56-57.
  • [6] -BURSALIOĞLU, Ziya. (1991)' Eğitimde Yenileşme ve Demokratik Liderlik', Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 24(2), s.672-673.
  • [7]-HOYLE, J. R. (1994)' Can a Principal Run the Show and Be a Democratic Leader? ', NASSP Bulletin, Jan, s.37-39.
  • [8]-RAYMOND,R. and Barton, A. M. (1994)' The Principal: A Leader in a Democratic Society', NASSP Bulletin, Jan, s. 3-10.
Year 1997, , 67 - 69, 01.01.1997
https://doi.org/10.14783/maruoneri.726969

Abstract

References

  • [1]-AKARSU, Bedia. (1975) Felsefe Terimleri Sözlüğü. Ankara:Türk Dil Kurumu Yayını, s.86.
  • [2]-BAŞARAN, İbrahim Ethem. (1986) Demokrat Öğrenci Nasıl Yetiştirilir? ' Eğitim Bilimleri Dergisi, 19 (1-2), s.l 11-112.
  • [3]-YILMAN, Mustafa (1995) Demokrasimizin Kültürel Temelleri- Kültürün Demokratikleştirilmesinde Eğitimin Yeri- İzmir, s. 67
  • [4]-ÖRÜCÜ, Esin. (1993)' Demokrasi, Anlamı, Mantığı ve Onlarsız Olamadıkları', İstanbul Barosu Dergisi, 67(1-2-3), Ocak-Şubat, s.37-39.
  • [5] -SLATER, R. (1994) ' Making Democracy in Our Schools: From Theory to RealityNASSP Bulletin, Jan, s56-57.
  • [6] -BURSALIOĞLU, Ziya. (1991)' Eğitimde Yenileşme ve Demokratik Liderlik', Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 24(2), s.672-673.
  • [7]-HOYLE, J. R. (1994)' Can a Principal Run the Show and Be a Democratic Leader? ', NASSP Bulletin, Jan, s.37-39.
  • [8]-RAYMOND,R. and Barton, A. M. (1994)' The Principal: A Leader in a Democratic Society', NASSP Bulletin, Jan, s. 3-10.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Hoşcan Ensari This is me

Publication Date January 1, 1997
Published in Issue Year 1997

Cite

APA Ensari, H. (1997). DEMOKRASİ VE EĞİTİM YÖNETİCİSİ. Öneri Dergisi, 1(6), 67-69. https://doi.org/10.14783/maruoneri.726969

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377