Bu çalışmada, küresel firmaların yerel sosyal
sorumluluk faaliyetlerinin tüketici temelli marka değeri ve
marka tercihini nasıl etkilediği deneysel bir araştırma ile
irdelenmiştir. Araştırmada, tek faktörlü (yerel bazda sosyal
sorumluluk faaliyeti) üç düzeyli (nötr, olumlu, olumsuz)
özneler arası deneysel bir tasarım kullanılmıştır. Üniversite
öğrencileri üzerinde yapılan uygulamada, faaliyette
bulundukları bölgelerde toplumsal ve çevresel açıdan sorumlu
davrandığı bildirilen küresel firmalara ait markaların, bu
konularda duyarlı davranmayan firmalarınkilerle
karşılaştırıldığında, tüketici temelli marka değeri açısından
daha olumlu algılandığı belirlenmiştir. Sosyal sorumluluk ile
ilgili olumlu bilgilerin, firmanın ürünlerine yönelik marka
tercihi ve satın alma niyetini artırdığı, olumsuz bilgilerin ise
marka tercihi ve satın alma niyetini azalttığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Eski Sayılar |
Authors | |
Publication Date | November 16, 2012 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 9 Issue: 35 |
This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Öneri
Marmara UniversityInstitute of Social Sciences
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377