BibTex RIS Cite

KÜRESEL FİRMALARIN YEREL SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ MARKA DEĞERİ ve MARKA TERCİHİNİ NASIL ETKİLEMEKTEDİR?

Year 2011, Volume: 9 Issue: 35, 83 - 91, 16.11.2012

Abstract

Bu çalışmada, küresel firmaların yerel sosyal
sorumluluk faaliyetlerinin tüketici temelli marka değeri ve
marka tercihini nasıl etkilediği deneysel bir araştırma ile
irdelenmiştir. Araştırmada, tek faktörlü (yerel bazda sosyal
sorumluluk faaliyeti) üç düzeyli (nötr, olumlu, olumsuz)
özneler arası deneysel bir tasarım kullanılmıştır. Üniversite
öğrencileri üzerinde yapılan uygulamada, faaliyette
bulundukları bölgelerde toplumsal ve çevresel açıdan sorumlu
davrandığı bildirilen küresel firmalara ait markaların, bu
konularda duyarlı davranmayan firmalarınkilerle
karşılaştırıldığında, tüketici temelli marka değeri açısından
daha olumlu algılandığı belirlenmiştir. Sosyal sorumluluk ile
ilgili olumlu bilgilerin, firmanın ürünlerine yönelik marka
tercihi ve satın alma niyetini artırdığı, olumsuz bilgilerin ise
marka tercihi ve satın alma niyetini azalttığı belirlenmiştir.

Year 2011, Volume: 9 Issue: 35, 83 - 91, 16.11.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Ümit Alnıaçık

Evrim İldem Develi This is me

Caner Giray This is me

Esra Alnıaçık This is me

Publication Date November 16, 2012
Published in Issue Year 2011 Volume: 9 Issue: 35

Cite

APA Alnıaçık, Ü., İldem Develi, E., Giray, C., Alnıaçık, E. (2012). KÜRESEL FİRMALARIN YEREL SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ MARKA DEĞERİ ve MARKA TERCİHİNİ NASIL ETKİLEMEKTEDİR?. Öneri Dergisi, 9(35), 83-91. https://doi.org/10.14783/od.v9i35.1012000253

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377