BibTex RIS Cite

A RESEARCH ON RELATIONSHIP BETWEEN CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY AND CONSUMER PURCHASE INTENTION

Year 2016, Volume: 12 Issue: 45, 375 - 392, 13.02.2016
https://doi.org/10.14783/od.v12i45.1000020018

Abstract

Sensitivity towards social issues and problems is increasing day by day. This situation drives corpo- rations to get more involved in social issues and propose solutions for the social problems. Therefore, corporate social responsibility is becoming an indispensable part of the business processes of firms. The aim of this study is to examine the relationship between corporate social responsibility and purchase intention. Also the effect of the corporate social responsibility on consumer purchase intention is exam- ined. At the end of this study, it is observed that, corporate social responsibility and purchase intention is correlated. According to the research results, it is suggested that, corporations should be responsible to satisfy the expectations of different stakeholder groups.

KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUĞUN TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA NİYETİ İLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2016, Volume: 12 Issue: 45, 375 - 392, 13.02.2016
https://doi.org/10.14783/od.v12i45.1000020018

Abstract

Toplumsal konulara ve sorunlara karşı olan duyarlılık gün geçtikçe artmaktadır. Bu durum, işletme- leri toplumsal konulara daha çok dahil olmaya ve bu konulardaki sorunlara çözümler getirmeye sevket- mektedir. Bu sebeple kurumsal sosyal sorumluluk, her geçen gün firmaların iş süreçlerinin vazgeçilmez bir parçası haline gelmektedir. Bu çalışmada, kurumsal sosyal sorumluluk kavramının tüketici satın alma niyetiyle olan ilişkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın yan amacı doğrultusunda kurumsal sosyal sorumluluk kavramının tüketicilerin satın alma niyetine olan etkisi de incelenmiştir. Çalışmada, kurumsal sosyal sorumluluk kavramının satın alma niyetiyle ilişkili olduğu gözlenmiştir. Çalışma so- nuçlarına dayanılarak, işletmelere, farklı paydaş gruplarının kurumsal sosyal sorumluluk konularındaki beklentileri ile örtüşecek biçimde, sorumlu davranmaları önerilmektedir. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makale Başvuru
Authors

Melike Türkmen This is me

Serdar Pirtini

Azra Bayraktar This is me

İlknur Bilgen

Publication Date February 13, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 12 Issue: 45

Cite

APA Türkmen, M., Pirtini, S., Bayraktar, A., Bilgen, İ. (2016). KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUĞUN TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA NİYETİ İLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Öneri Dergisi, 12(45), 375-392. https://doi.org/10.14783/od.v12i45.1000020018

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377