Abstract
Bu çalışma gençlerin ileri teknolojiye dayalı ürün ve hizmetleri kullanmalarına etki eden faktörleri belirlemeyi hedeflemektedir. Bilişsel (ileri teknolojiye dair inançlar), psikografık, demografik ve dışsal (olumlu-olumsuz) faktörler test edilmiştir. Bilişsel faktörlerin ölçülmesinde Parasuraman ve Colby’mn (2001) Teknolojiye Uyum îndeksi-TUİ (Technology readiııess index -TRI) baz alınmıştır. Örneklem Ankara Üniversitesi ve Mustafa Kemal Üniversitesinde okuyan 344 işletme bölümü öğrencisini kapsamaktadır. İleri teknolojiye dayalı ürün ve hizmetlerin kullanım düzeyini pozitif etkileyen faktörler “Teknolojiye uyum düzeyi” ve “Yeniliğe açık olmayı ifade eden psikografik eğilimler” olarak saptanmıştır. Ayrıca, gelir düzeyi arttıkça ileri teknolojiye dayalı ürün ve hizmetleri kullanım düzeyi artmaktadır. Erkekler teknolojiyi daha fazla kullanmaktadırlar. İş yaparken zaman sınırının olmaması ve çağı yakalama isteği ürün ve hizmetlerin kullanım düzeyini arttırmaktadır. İşletmenin ürün ile ilgili bilgilendirme yetersizliği ve tüketicilerin alışveriş yaparken gezme olanağının bulunmaması kullanım düzeyini azaltmaktadır. Bulgular ışığında pazarlama yöneticilerinin strateji belirlerken dikkate alması gereken önemli noktalar ve öneriler ortaya konmaktadır.