Abstract
20. yüzyılın en önemli iletişim teknolojisi olan internet pek çok meslek grubu üzerinde önemli değişimlere neden olmuştur. Gazetecilik de bunlardan bir tanesidir. İhtiyaç duyulan pek çok bilginin giderek artan oranlarda internette yer alması, geniş kullanıcı kitleleri tarafından kabul görmesi ve majör bir iletişim aracı haline gelmesi medya çalışanlarını da interneti kullanmaya itmiştir. İnternetin meslek üzerindeki etkilerini ve gazetecilerin internete yönelik yaklaşımlarını ortaya koymayı hedefleyen çalışmalar göstermektedir ki ilk yıllarda gazeteciler interneti bir haberin geçmişini öğrenmek, elektronik posta alıp-vermek, makale araştırması yapmak ve iletişim bilgileri bulmak amacıyla kullanırken; bunlara zamanla yeni haberler için fikir edinmek, okurlar ve meslektaşlar ile eş zamanlı sohbetler yapmak ve tartışma listelerini takip etmek eklenmiştir. Internet haber odalarının ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Internet medya takipçisi okuyucuya da önemli imkanlar tanımaktadır. Kullanım uygunluğu, etkileşim ve ihtiyaç duyulan bilgiye doğrudan ulaşma imkanı bunlardan bir kaçıdır.